אתמול (רביעי) התעוררנו כולנו לידיעה החדשותית המסעירה, על חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס - איסמעיל הנייה, בטהרן שבאיראן, כך לפי הדיווחים ברשתות הזרות.

מוקדם יותר היום, מספר אתרי חדשות בטורקיה - ביניהם "אקדניז גרצ'ק" - העלו ידיעה  על מי שלדבריהם היה "האחראי" לחיסולו של הנייה, וזהו לא אחר מאשר "עמית נקש, אחד מהסוכנים המנוסים של המוסד, שירות הביון החשאי של ישראל", כך לפי דיווח באתר חדשות טורקי.

איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)

באתר הוסיפו לציין "מידע מרשים" אודות המתנקש, עמית נקש: "איסמעיל הנייה הלך לעולמו כתוצאה מפיגוע במעונו בטהרן, בירת איראן. הוא השתתף בטקס ההשבעה של הנשיא התשיעי מסעוד פז'שקיאן, שנערך יום קודם לכן בפרלמנט האיראני. לפי מידע ממקורות זרים, מי שרצח את איסמעיל הנייה זוהה כ'עמית נקש'. אז מיהו סוכן המוסד עמית נקש?".

"עמית נקש הוא אחד מהסוכנים המנוסים של המוסד, שירות הביון החשאי של ישראל. נקש, ששירת כקצין ביחידת מודיעין חשאית בצבא ההגנה לישראל (צה"ל), הצטרף מאוחר יותר למוסד והשתתף במבצעים בדרגים גבוהים. עמית נקש, המתמחה בפעולות חיסול ומודיעין, מילא תפקידים קריטיים במבצעים שונים נגד מטרות שישראל רואה בהן אויבים. ידוע כי נקש הוא אזרח ישראלי ומשרת שנים רבות בכוחות הביטחון הישראליים", כך צוין באתר החדשותי.

אז למי שבאמת לא הבין את משמעות השם "עמית נקש", מדובר במשחק מילים שמשמעותו "המתנקש (מי חיסל? עמית נקש)"