אהבה לא שייכת רק לצעירים - לפי הפסיכולוגיה החיובית, עקומת האושר מגיעה לשיאה דווקא בגיל השלישי, הבעיה היא שיש לנו נטייה להמשיך להשוות את החוויות הנוכחיות שלנו לאלו שהיו בצעירותינו. כמובן שזה לא מועיל, אחרי הכול אנו צריכים להעריך את כל מה שקורה בכל שלב בחיינו. 

כל שלב בחיים מאפשר לנו לקבל את כל מה שמגיע אלינו בצורה מסוימת. לדוגמא, כשאנחנו צעירים אנחנו כמעט ולא מסננים את מה שבה לפתחנו ובעצם, אנחנו מאמצים את כל מה שאנחנו מוצאים ברצון עצום ובאנרגיה אינסופית. מאוחר יותר, אנו נעשים סלקטיביים וזהירים יותר. 

אהבה בגיל השלישי (צילום: אינג'אימג')
אהבה בגיל השלישי (צילום: אינג'אימג')

בנוסף, התחלת מערכת יחסים חדשה בגיל השלישי יכולה להגיע עם אתגרים. בשונה מהגיל הצעיר, בגיל זה מגיעים כל אחד עם השבט המשפחתי שלו, ילדים ונכדים, מה שלפעמים מקשה על הקשר הזוגי. פעמים רבות הילדים מבקרים את הקשר הזוגי בגלל גורמים כלכליים, חשוב להיות מודעים לאתגר הזה אך שלא להיות מנועים מלהיכנס לקשר בגללו.  

האמת, האהבה בגיל הזה חורגת הרבה מעבר למחשבות הילדים ואנשים שמסתכלים על כך בצורה מוזרה, לכן כדאי לא להיות אכפתיים כלפי הביקורות ודעות זרות. זהו שלב בחיים שחווים אהבה בצורה הרבה יותר נקייה וברורה.

אהבה בגיל השלישי (צילום: אינגאימג)
אהבה בגיל השלישי (צילום: אינגאימג)

להלן מספר עצות למציאת זוגיות בגיל השלישי:

1. תהיו עם לב פתוח - החששות והספקות ברורים, כבר הייתם בזוגיות ארוכה, חוויתם את רוב חייכם עם אדם אחר, איך אפשר להתחיל הכל מחדש? אך זכרו, כי זהו פרק חדש ואחר, אף אחד לא מצפה שתהיו האדם שהייתם לפני 60 שנה, וברור שלוקח זמן עד שנוצר הקליק. 

 2. מעגלים חברתיים - הסיכויים למציאת בן/בת זוג שיתאים לגרסה המעודכנת שלך גדלים במעגלים חברתיים דומים- במידה ויש לך עניין בתאטרון, אמנות או ספורט, צאו לטיולים, חוגים ומעגלי שיח בתחומים אלו ויתכן ותפגשו באדם שתרצו לחלוק עמו חוויות משותפות אהובות.

3. רשתות חברתיות - אין מה לעשות, כולם שם, מקטן ועד גדול, וזוהי דרך נהדרת להתחיל קשר וירטואלי ולראות כיצד הדברים זורמים בשיחה, ויתכן ואף תגיעו לפגישה. האפליקציות רבות ומגוונות וישנן אפליקציות ייעודיות לגיל השלישי. במידה והחלטתם ללכת על זה, בדקו שהתמונה שלכם אכן משקפת אתכם ומייצרת עניין ראשוני. 

אהבה בגיל השלישי, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
אהבה בגיל השלישי, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

4. תיאום ציפיות - מאחר ומדובר בזוגיות כשלרוב יש לבני הזוג בתים נפרדים, ילדים ואף נכדים פעמים רבות, חשוב להבהיר מראש איזה סוג קשר אתם מחפשים ומה נוח לכם לדוג', פעמים רבות בני הזוג בוחרים להמשיך להתגורר בבתים נפרדים ולהיפגש כשמתאים לשני בני הזוג ללא הצורך להרים את הגרביים אחד של השני. 

5. תהיו בחמלה כלפיי עצמכם - גם אם זה לוקח לכם זמן, גם אם הילדים שלכם מעקמים פרצוף מסיבה כזאת או אחרת - אתם יודעים הכי טוב מה נכון עבורכם. 

6.גרסה חדשה משלכם - תיהנו מהפריווילגיה של היכרות חדשה בשלב זה בחיים בו אתם בשלים, לא במרדף המטורף של קריירה וילדים. יש לכם זמן להכיר ברוגע ובלי לחץ ואף בלי מחויבות. פשוט ליהנות ולהתאהב.

7.אין גיל לאהבה - הלב שלנו, בעל יכולת מופלאה להתאהב שוב ושוב, צריך להיות רק עם לב וראש פתוח. הכול אפשרי. יש זוגות שהכירו בגיל 70, 80 ואף 90- כשיש התאמה וחיבור ורצון טוב של הצדדים - הכול אפשרי והאהבה יכולה לפרוח בכל גיל.

כותבת המאמר היא ישראלה שפס - מנהלת מחלקת דיירים באחוזת צהלה