רעידת האדמה האחרונה שהתרחשה בסוריה והורגשה גם בלבנון, בירדן ואפילו כאן בישראל לפני מספר ימים, הציפה מחדש את החשש מפני רעשי אדמה עוצמתיים יותר באזור ובפרט בטורקיה.

הסיסמולוג ההולנדי, פרנק הוגרביץ, זכה לתהודה רבה ברשתות החברתיות לאחר שטען לפני כשבוע כי "אוגוסט יהיה קריטי" כשהתייחס לפעילות סיסמית על כדור הארץ, ואף כשרמז שרעש אדמה עוצמתי צפוי להפתיע ב-28 וב-19 באוגוסט. כעת, מומחה נוסף עולה לכותרות בעקבותיו של החוקר.

פרופסור נג'י גורור, סיסמולוג טורקי מוביל, הזהיר כי למרות המחקרים הרבים, אין אפשרות לחזות במדויק את מועד התרחשותן של רעידות אדמה. הוא ציין כי רעידה אדמה חזקה באזור מרמרה צפויה ב-30 השנים הקרובות, והדגיש את הצורך בהיערכות מתאימה.

גורור הסביר כי מרמרה (מחוז בטורקיה) נמצאת על קו המפגש בין מספר לוחות טקטוניים, מה שמגביר את הסיכון לרעידות אדמה באזור. הוא הוסיף כי רעידת האדמה האחרונה בסוריה, למרות עוצמתה, אינה צפויה להיות האירוע האחרון.

מומחים מדגישים את החשיבות של היערכות מתאימה לאירועים מסוג זה. תחזוק מבנים לצורך עמידות בפני רעידות אדמה, חיזוק תשתיות והקמת מערכות התרעה מוקדמת הן צעדים חיוניים להצלת חיים ולצמצום הנזקים.