מחקר חדש חושף כי זיפים הינם המפתח ללב המין הנשי. סקר שנערך בקרב 2,000 נשים, מצא כי רוב הנשאלות הצביעו על כך ששיער זקן קצרצר הוא הדבר המושך ביותר במין הגברי. לעומת זאת, השפם נחשב לשנוי במחלוקת.

מחקר נוסף שנערך בקרב גברים גילה כי גילוח של הזקן מעניק תחושה של ניקיון ורעננות. פרופסור טים אנדרוז, מומחה לתפיסת פנים, מסביר כי הרושם הראשוני שאנו יוצרים על אחרים מתבסס במידה רבה על המראה החיצוני שלנו, וזקן יכול להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו אנו נתפסים.

זקן יכול להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו אנו נתפסים. (צילום: אינג'אימג')
זקן יכול להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו אנו נתפסים. (צילום: אינג'אימג')

המחקר מגלה כי זקן קצר עשוי להצביע על תכונות חיוביות כמו חברותיות, בעוד שזקנים ארוכים עלולים להיתפס כסימן לעצלות. שפמים וזקנים קצרים, לעומת זאת, עלולים להעביר רושם של יהירות. גברים מגולחים, מצד שני, נתפסים כאמינים יותר.

לפי המחקר, הגברים עצמם מעדיפים מראה מגולח או עם זקן קצר. סגנונות כמו זקן היפסטרי פופולריים פחות. למרות זאת, רבים מהגברים חוששים לשנות את סגנון הזקן שלהם מחשש שלא יתאים להם.

אורך הזקן חשוב מאוד לבנות המין הנשי (צילום: אינג'אימג')
אורך הזקן חשוב מאוד לבנות המין הנשי (צילום: אינג'אימג')

Euan Condron מ-Wilkinson Sword סיכם כי המחקר מוכיח שאורך הזקן יכול להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו אנו נתפסים על ידי אחרים. חשוב לזכור כי הרושם הראשוני הוא קריטי, ולכן כדאי לשמור על מראה מטופח, בין אם אתם בוחרים בגילוח מלא או בזקן מסודר.