בשנים האחרונות או מאז פרוף מגפת הקורונה, המעבר לעבודה מהבית ולהסדרי משרה גמישים השפיע באופן משמעותי על חייהם של עובדים רבים. באופן די מפתיע, מחקר חדש מאוסטרליה חושף כי להשפעה זו יש היבט נוסף: שיפור בחיי המין.

ה- Sex Census Body+Soul 2024, שכלל סקר בקרב יותר מ-2,000 אוסטרלים בגילאי 18 ומעלה, בחן את הרגלי המין והגורמים המשפיעים עליהם. הממצאים מצביעים על קשר ישיר בין הסדרי עבודה גמישים לבין עלייה בפעילות המינית.

המחקר מצא עלייה בפעילות המינית אצל אנשים שעברו לעבוד מהבית (צילום: אינגאימג')
המחקר מצא עלייה בפעילות המינית אצל אנשים שעברו לעבוד מהבית (צילום: אינגאימג')

מתח ושחיקה זוהו כמחסום המשמעותי ביותר לפעילות מינית, עם 48% מהמשיבים שציינו גורם זה. גורמים נוספים שהשפיעו לרעה על חיי המין כללו חוסר אנרגיה והזדקנות. ההשפעה החיובית של הסדרי עבודה גמישים הייתה משמעותית במיוחד בקרב צעירים מתחת לגיל 30, כאשר כמעט מחצית מהם דיווחו על עלייה בפעילות המינית.

עבודה מהבית משפרת את חיי המין? מסתבר (צילום: אינג'אימג')
עבודה מהבית משפרת את חיי המין? מסתבר (צילום: אינג'אימג')

ג'קי מוני, העורך הראשי של Body+Soul, הדגיש כי הממצאים מעידים על הקשר ההדוק בין חיי העבודה לתחומים אחרים בחיים. "הסקר חשף כי לחץ ויוקר המחיה הם מהגורמים המשמעותיים ביותר המשפיעים לרעה על חיי המין", ציין מוני.

לסיכום, המחקר מדגיש את החשיבות של איזון בריא בין עבודה לחיים אישיים, ומראה כיצד שינויים בסביבת העבודה יכולים להשפיע על היבטים אינטימיים בחיינו. ממצאים אלו עשויים לתרום לדיון רחב יותר על חשיבותם של הסדרי עבודה גמישים ועל השפעתם החיובית על איכות החיים הכוללת.