מזרקת טרווי ברומא, איטליה (באיטלקית: Fontana di Trevi) היא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעולם. המזרקה, שנבנתה במאה ה-18, מושכת אליה המוני מבקרים, במיוחד בחודשי הקיץ, המחפשים את רגע ה"דולצ'ה ויטה" שלהם.

לפי המסורת, אם זורקים מטבע למזרקה ביד ימין מעבר לכתף השמאלית, מובטחת חזרה לרומא. מנהג זה, הנמשך מאות שנים, גורם למבקרים רבים להטיל מטבעות למים תוך כדי הבעת משאלה.

מזרקת טרווי, רומא (צילום: אינג'אימג')
מזרקת טרווי, רומא (צילום: אינג'אימג')

הכסף הנזרק למזרקה נאסף פעמיים בשבוע על ידי עובדי חברת ACEA האזורית. שלטים סביב המזרקה מסבירים כי הכסף יועבר לצדקה. תהליך איסוף המטבעות הוא מחזה מרתק: העובדים מתאספים על שפת המזרקה העצומה ונעזרים במטאטאים ארוכים וצינורות שאיבה. פרנצ'סקו פריסקו, מנהל ב-ACEA, הסביר ל"ניו יורק פוסט" כי האיסוף והניקוי נעשים במהירות האפשרית כדי לצמצם את זמן ההשבתה של המזרקה.

לאחר האיסוף, המטבעות מועברים למשרדי "קאריטס", ארגון צדקה של הכנסייה הקתולית, שם הם נפרשים על שולחן ענק לייבוש. הארגון משתמש בכסף למימון בנק מזון, בית תמחוי ופרויקטים של רווחה ברומא.

אם זורקים מטבע למזרקה ביד ימין מעבר לכתף השמאלית, מובטחת חזרה לרומא (צילום: אינג'אימג')
אם זורקים מטבע למזרקה ביד ימין מעבר לכתף השמאלית, מובטחת חזרה לרומא (צילום: אינג'אימג')

בשנת 2022, נאספו כ-1.4 מיליון יורו (כ-1.5 מיליון דולר) מהמזרקה, והצפי הוא שבשנת 2023 הסכום יהיה אף גבוה יותר. מדי שנה מבקרים ברומא כ-21 מיליון תיירים, ורבים מהם פוקדים את מזרקת טרווי.

המזרקה, שבנייתה הסתיימה ב-1762, מכסה צד אחד של פאלאצו פולי במרכז רומא. למבקרים כמובן אסור להיכנס למים. בשנה שעברה, שני תיירים אוסטרים נקנסו ב-450 יורו (כ-497 דולר) לאחר ששחו במזרקה, ונאסר עליהם לגשת לאזורים מסוימים בעיר למשך 48 שעות.