סוכנות החלל האמריקאית נאס"א דיווחה על אירוע שגרתי בחלל: אסטרואיד קטן, בקוטר של כמעט מטר, התנגש באטמוספירה של כדור הארץ אתמול (רביעי) ה-4 בספטמבר, והתפרק לחלוטין.

האסטרואיד, שזכה לשם RW 12024, זוהה לראשונה על ידי אסטרונומים באריזונה שעות ספורות לפני ההתנגשות עם האטמוספירה של כדור הארץ, באזור חופי הפיליפינים. למרות גודלו הזעיר יחסית, מדובר באירוע נדיר יחסית שמאפשר למדענים לחקור את התנהגותם של גופים שמימיים קטנים בקרבת הפלנטה שלנו.

אסטרואיד, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
אסטרואיד, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

יש לציין כי אירועים מסוג זה אינם נדירים. אסטרואידים בגודל דומה נכנסים לאטמוספירה של כדור הארץ אחת לשבועיים בממוצע. רובם מתפרקים לחלוטין באטמוספירה, מבלי לגרום נזק כלשהו.

מי עוקב אחר האסטרואידים?

האסטרואיד התגלה במסגרת סקר שמיים מתמשך המנוהל על ידי אוניברסיטת אריזונה וממומן על ידי נאס"א. מטרת הסקר היא לאתר ולעקוב אחר אסטרואידים ושביטים שעשויים להוות סכנה פוטנציאלית לכדור הארץ.

לסיכום, אירוע ההתנגשות של האסטרואיד RW 12024 הוא תזכורת לכך שכדור הארץ נמצא תחת "איום" קבוע של גופים שמימיים קטנים. למרות זאת, מערכות ההתראה המתקדמות מאפשרות לנו לזהות את רוב האיומים מראש ולנקוט בצעדים הנדרשים כדי לשנות את מסלולם.