מחלקת הבריאות של קווינסלנד הצליחה לשבור טאבו ולהפוך נושא אינטימי למדובר במיוחד. קמפיין המדיה החברתית שלהם, הקורא לציבור "לשחרר את זה" בעבודה, או במילים פשוטות יותר - לעשות קקי במקום העבודה שלכם - הפך לתופעה ויראלית.

פוסטים מצחיקים ויצירתיים באינסטגרם ובפייסבוק, המציגים את ההצהרה "זה בסדר לעשות קקי בעבודה" על רקע תמונות של דולפינים וקשתות, זכו לאלפי לייקים ותגובות. הקמפיין לא רק שעשע את הגולשים, אלא גם העלה למודעות את חשיבותה של התמודדות בריאה עם צורך בסיסי.

הקמפיין זכה להצלחה בעיקר בגלל השימוש בהומור שעזר לנרמל נושא רגיש ולהפוך אותו לנגיש יותר. בנוסף, הקמפיין התייחס לבעיה נפוצה שרבים סובלים ממנה והעיצובים הצבעוניים וההומוריסטיים משכו את תשומת הלב כשבשורה התחתונה, הוא מדגיש את החשיבות של ההקשבה לגוף ומניעת בעיות בריאותיות.

גולשים ומקצוענים בתחום הבריאות והשיווק שיבחו את הרעיון וציינו כי מדובר הקמפיין חדשני ויצירתי, המראה כיצד ניתן להשתמש במדיה החברתית כדי לקדם מסרים בריאותיים חשובים.

שירותים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
שירותים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

מחלקת הבריאות של קווינסלנד הסבירה כי מטרת הקמפיין היא להפיג את הבושה והפחד הקשורים לתפקודי מעיים, ולעודד אנשים לדבר על קקי בצורה פתוחה וכנה.

לסיכום, הקמפיין של קווינסלנד הוא דוגמה מצוינת לכך שניתן להשתמש בהומור ובקריאטיביות כדי להעביר מסרים רציניים. הקמפיין לא רק הצליח להעלות את המודעות לחשיבות הבריאות, אלא גם הפך לשיחת היום ברשתות החברתיות.