לאחר הפדיחה של טורקיה עם "עמית נקש" בתקופת חיסולו של מנהיג חמאס איסמעיל הניה, בערוץ הטלגרם של ולדימיר סולוביוב, אחד מבכירי אנשי התעמולה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הופיעה הודעה על כך שמאחורי פיצוץ הביפרים בדוחא היום (שלישי) עשוי לעמוד סוכן ישראלי בשם "מכשיר קשר".

בפוסט נכתב על מעורבות אפשרית של "סוכן" בשם "מכשיר קשר" תוך הפניה לתקשורת הלבנונית. מאוחר יותר הפוסט נערך, והוסף לטקסט הבהרה לגבי התרגום.

פיצוצי הביפרים בלבנון: יותר מ-4,000 פצועים; חיזבאללה הבטיח לנקום | שידור חי
במערכת הביטחון מבינים היטב: חיזבאללה הכין תגובה משמעותית וחריפה במיוחד

כזכור, בחודש מאי סולוביוב הציג סרטון על כך שמאחורי מותו של נשיא איראן ראיסי כביכול עומד סוכן ישראלי בשם "אלי קופטר" (עיוות של המילה helicopter - מסוק). הבדיחה על "סוכן המוסד בשם אלי קופטר" התפשטה קודם לכן ברשתות החברתיות הישראליות.

בטורקיה לאחר חיסול הניה, הוסיפו לציין "מידע מרשים" אודות המתנקש, עמית נקש: "איסמעיל הנייה הלך לעולמו כתוצאה מפיגוע במעונו בטהרן, בירת איראן. הוא השתתף בטקס ההשבעה של הנשיא התשיעי מסעוד פז'שקיאן, שנערך יום קודם לכן בפרלמנט האיראני. לפי מידע ממקורות זרים, מי שרצח את איסמעיל הנייה זוהה כ'עמית נקש'. אז מיהו סוכן המוסד עמית נקש?".

"עמית נקש הוא אחד מהסוכנים המנוסים של המוסד, שירות הביון החשאי של ישראל. נקש, ששירת כקצין ביחידת מודיעין חשאית בצבא ההגנה לישראל (צה"ל), הצטרף מאוחר יותר למוסד והשתתף במבצעים בדרגים גבוהים. עמית נקש, המתמחה בפעולות חיסול ומודיעין, מילא תפקידים קריטיים במבצעים שונים נגד מטרות שישראל רואה בהן אויבים.

פיצוץ מכשירי הקשר של חיזבאללה (צילום: רשתות ערביות)

ידוע כי נקש הוא אזרח ישראלי ומשרת שנים רבות בכוחות הביטחון הישראליים", כך צוין באתר החדשותי. אז למי שבאמת לא הבין את משמעות השם "עמית נקש", מדובר במשחק מילים שמשמעותו "המתנקש (מי חיסל? עמית נקש)".