לפי דו"ח של ארגון תקשורת בארה"ב, משתמשים ברשתות החברתיות החלו להפיץ את דבריו של אדולף היטלר, וזאת בניגוד להנחיות הקהילה של TikTok האוסרות על "קידום של אלימות סדרתית או המונית, או אנשים המקדמים אידיאולוגיות שנאה".

קטע מטריד אחד צבר יותר ממיליון צפיות לפני שנמחק, כך דיווחה Media Matters בשבוע שעבר. הסרטון המדובר הנו של היטלר, כשהוא נושא נאום המרמז כי לא רצה להצית סכסוך במהלך מלחמת העולם השנייה, אלא שניסה להציל את חייהם של נשים וילדים והמתין לתקוף עד שלא הייתה לו ברירה, כך לפי הדיווח.

אדולף היטלר (צילום: רויטרס)
אדולף היטלר (צילום: רויטרס)

הקליפ הועלה תחת הכותרת "פשוט תקשיבו". Media Matters פירטה מקרים אחרים בהם סרטונים בנושא נאציזם התפשטו ברחבי אפליקציית המדיה החברתית. קטע וידאו אחר - שנמחק גם כן - הראה נופים בעוד נאום מתורגם אחר של מנהיג המפלגה הנאצית מ-1921 התנגן ברקע.

הוא צבר לכאורה 270,000 צפיות ו-22,700 לייקים נוספים עם כמה תגובות כמו "AH היה אדם טוב ואדיב" ו"זה שינה את דעותיי עליו". מדובר בחשבון עם יותר מ-20,000 עוקבים וכמעט 4 מיליון צפיות ל-12 סרטונים עם נאומיו של היטלר, סקיצה של היטלר תחת הטקסט: "להתבגר זה להבין מי באמת היה הנבל".

דובר TikTok אמר בהצהרה לניו יורק פוסט ביום שלישי (אתמול) כי אפליקציית המדיה החברתית כבר "הסירה כמעט את כל הסרטונים המוזכרים בדו"ח Media Matters בגלל הפרת הנחיות הקהילה שלנו". "הסרנו באופן פרואקטיבי יותר מ-1,300 קטעי תוכן קשורים. בנוסף, הורדנו את הנותרים היום", המשיך הדובר.

אדולף היטלר באולימפיאדת ברלין, 1936 (צילום: Bundesarchiv Bild 146-1976-033-17/CC-BY-SA 3.0)
אדולף היטלר באולימפיאדת ברלין, 1936 (צילום: Bundesarchiv Bild 146-1976-033-17/CC-BY-SA 3.0)

"אנו נוקטים גישה של אפס סובלנות כלפי תוכן שנאה בפלטפורמה שלנו, ובקביעות מסירים יותר מ-90 אחוז ממנו לפני שמדווחים לנו עליו", ציין. כמה משתמשים כן גינו את הסרטונים בנושא היטלר, ואילו חלק מהסרטונים הוסרו, אך אחרים נותרו לאחר הדו"ח של Media Matters.

בינתיים, בין 2 ל-3 בספטמבר, Sky News מצאה יותר מ-50,000 פוסטים ב-TikTok המשתמשים בנאומים של היטלר ושר התעמולה שלו, יוזף גבלס. כדי למשוך יותר משתמשים, רבים מדבריו של היטלר הוגדרו כסאונד בפלטפורמה בשם Drift Phonk ללא רשות, כך דיווח האמצעי.

פוסט אחד שבו הוצגה תמונה של אספה בנירנברג עם נאום של היטלר, צבר יותר מ-56,000 לייקים בצירוף התגובה: "החברה המודרנית בהחלט זקוקה לו".

"אנו מעדכנים את אמצעי ההגנה שלנו באופן קבוע כדי לזהות תכני שנאה באופן מתמשך, ואנו מסירים 91% מסוג זה של תוכן לפני שמדווחים לנו עליו", סיכם הדובר.