בימים האחרונים, בנותיהם של עשירי רוסיה, החליטו להשעות את הצילומים בביקיני על יאכטות פרטיות – ובמקום זאת, מפרסמות פוסטים נגד המלחמה ומתפללות לשלום.

אחת מהמורדות היא סופיה אברמוביץ', 27, בתו של המיליארדר רומן אברמוביץ', אוליגרך רוסי והבעלים של מועדון הכדורגל צ'לסי, ובעל שווי של 12 מיליארד דולר. אין ספק שפוטין זועם על הפוסטים הוויראליים של המשפיענית, שמגיעים למאות אלפי אנשים ברחבי העולם. סופיה כתבה לנשיא הרוסי באופן אישי בסטורי שהיא משתפת באינסטגרם עם 60,000 העוקבים שלה. אביה של בת ה-27, רומן, היה נחשב "איש סודו" וחברו הקרוב של ולדימיר פוטין – אבל נראה שלבתו, זה לא ממש אכפת.

View this post on Instagram

A post shared by SA (@sofiaabramovich97)

View this post on Instagram

A post shared by SA (@sofiaabramovich97)

הצעירה, בדרך כלל חולקת עם עוקביה תמונות של עצמה רכובה על סוס או מתרווחת על יאכטה פרטית, אבל השבוע היא העלתה פוסט מסית וכתבה: "השקר הגדול והמוצלח ביותר מתוך תעמולת הקרמלין – הוא שרוב הרוסים נמצאים בצד של פוטין".

בינתיים, עוד אחת מהצעירות והעשירות של רוסיה, יצאה במחאה ברשתות החברתיות כנגד הסכסוך. מריה יומשב, 19, בתו של איש הנדל"ן העשיר ולנטין יומשב ורעייתו, טטיאנה בוריסובנה (נכדתו של נשיא רוסיה לשעבר, בוריס ילצין). בשבוע שעבר שיתפה יומשב עם 10,000 העוקבים שלה, תמונה של דגל אוקראינה בליווי הכיתוב "אין מלחמה" והוסיפה אימוג'י לב שבור כדי להביע את תמיכתה באוקראינה. לא ברור מה חושבים הוריה של בת ה-19 על דעותיה הפוליטיות, בהתחשב בעובדה שאביה איש הנדל"ן, נמנה בין הגורמים המכריעים בעלייתו של פוטין לשלטון.

View this post on Instagram

A post shared by masha yumasheva (@yumashkaa)

במקום אחר, אליזבטה פסקובה, 24, שיתפה באופן דומה פוסט בעמוד האינסטגרם שלה ובו כתבה: "לא למלחמה". הצעירה הבלונדינית, בתו של דובר הקרמלין דמיטרי פסקובה, מתהדרת ב-237,000 עוקבים, והפוסט שלה נצפה על ידי גולשים ברחבי העולם, לפני שנמחק כשעה לאחר מכן. היא הפכה את החשבון שלה לפרטי ללא הסבר.

מאז פרוץ המלחמה, יותר מ-2,000 אוקראינים נהרגו, עוד עשרות נפצעו ומאות אלפים ברחו מערבה לפולין על רקע הלחימה.