איוון צ'אבס בן ה-59, פנה לבית החולים האוניברסיטאי של מרקאייבו בעיר השנייה בגודלה בוונצואלה, לניתוח קיבה. הפרוצדורה - דיברטיקולה דלקתית – הסתיימה בהצלחה וצ'אבס התאושש והשתחרר לביתו. אבל זמן קצר לאחר מכן, המטופל החל לחוות כאבי בטן וקושי באכילה ובשימוש בשירותים. הוא חזר לביקורת בבית החולים ונרשמו לו טיפולים תרופתיים שונים, אולם הוא לא חש בשיפור ונאלץ לחזור שוב למחלקה. הצוות הרפואי החליט, מספר ימים לאחר הניתוח, לבצע צילום רנטגן.

חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

מה שהתגלה בצילום השאיר את הרופאים פעורי פה. הם הבינו שהמנתחים השאירו בבטנו של צא'בס מספריים. הם העבירו אותו במהירות לניתוח חירום כדי לחלץ מבטנו את המספריים, והניתוח הנוסף עבר גם הוא בהצלחה.

כחמישה ימים לאחר מכן, בן ה-59 מת ומשפחתו האשימה, על פי הדיווחים, את המנתחים הרשלניים. ד"ר פדרי ארנס, חובש מבית החולים, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי עמיתיו ג'ררו נונייז ולואיס גומז נעצרו לאחר שהיו מעורבים במותו של האיש ולאחר מכן שוחררו. ד"ר ארנס טען כי: "אי אפשר להאשים מישהו ברצח מכוון במעשה המבקש להציל חייו של אדם".

בזמן הדיווח, נותר איש צוות של בית החולים במעצר אך טרם ברור האם הוא שוחרר ומה היה תפקידו בחדר הניתוחים. הרופא המשיך וטען שמותו של צ'אבס לא נגרם מהמספריים שנשכחו בבטנו, אבל משפחתו טענה שהחובשים הסתירו מהם את מצבו וניסו להעמיד פנים שהכל עבר ללא תקלות.

חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

הם גם טוענים שהצוותים הרפואיים הודיעו להם על מותו כשעתיים לאחר שנקבע המוות. לא ידוע אם קרובי משפחתו מתכוונים להגיש תביעה נגד מי מהמנתחים שניתחו את בן ה-59 בכל אחד מההליכים. לפי דיווחים, מערכת הבריאות של ונצואלה ידועה כנכה בשל המשבר הכלכלי החמור והארוך של המדינה. התנאים הקשים אילצו אלפים רבים של רופאים ואחיות להגר לחו"ל בשנים האחרונות.