כמו סצנה מסרט זומבים: גבר מברזיל התגלה ער ונושם בתוך שק גופות - חמש שעות לאחר שרופאיו קבעו את מותו. בני משפחתו הוזעקו אל בית הלוויות, שם נמסר להם כי הוא בחיים. "עובד בית הקברות התקשר אליי וביקש ממני להגיע בדחיפות", סיפרה אחותו של הקורבן, אפרסידה, ל-Jam Press. ההודעה על המוות בטרם עת התקבלה בסוף החודש שעבר בבית החולים Estadual do Centro-Norte במדינה.

האיש, חוסה ריביירו דה סילבה בן ה-62, הוכרז כמת ב-29 בנובמבר כאשר גורמים רשמיים ציינו כי סיבת המוות הינה סיבוכים כתוצאה מסרטן הפה, והמוסד אף העביר לבני המשפחה תעודת פטירה. אפרסידה סיפרה כי קיבלה את הבשורה בסביבות השעה 20:00 ולאחר מכן גופת אחיה שוחררה מבית החולים למשפחתו כדי שיוכלו להתחיל בהכנות ובסידורי ההלוויה.

המשפחה קיבלה תעודת פטירה מבית החולים (צילום: מתוך פייסבוק)
המשפחה קיבלה תעודת פטירה מבית החולים (צילום: מתוך פייסבוק)

באותו הערב, דה סילבה בילה חמש שעות בשק גופות כשהועבר מהמוסד הרפואי לבית הלוויות, שנמצא במרחק של יותר מ-62 קילומטרים משם. רק בשעה 1:00 בלילה, הבינו עובדי בית הקברות כי התרחשה טעות איומה.

עובד המום שפתח את שק המתים, גילה כי עיניו של האיש פקוחות וכי הוא עדיין נושם, אם כי בקושי מסוים. באותם רגעים, דיווחו העובדים על המקרה לשירותי החירום, ואלה לקחו את דה סילבה בחזרה אל בית החולים - בעוד שמשפחתו של "המת" עודכנה גם היא על הטעות. המשפחה נחרדה מהתקרית הנוראה: "זה לא ייאמן שאחי בילה במשך חמש שעות בשקית ניילון", אמרה אפרסידה שהגישה תלונה במשטרה ב-30 בנובמבר. "מצב כזה הוא בלתי מתקבל על הדעת, מחדל".

אחותו טוענת כי מדובר במחדל (צילום: מתוך פייסבוק)
אחותו טוענת כי מדובר במחדל (צילום: מתוך פייסבוק)

לפי הדיווחים, הטעות התרחשה לאחר שאחד הרופאים המטפלים של בן ה-62 חשב שהוא מת לאחר שהבחין כי הוא לא נושם. עם זאת, דה סילבה למעשה נשם כל הזמן דרך קנולה שהוחדרה לחלק הקדמי של צווארו בהליך שנקרא פיום קנה (טרכאוסטומיה). גורמים רשמיים פתחו מאז בחקירה.