לפי סקר שערכה חברת רושינק עבור מותג הגרילים קולמן, עלה כי רוב הנשים (65%) השיבו שיש להן די והותר מטלות אחרות באחריותן. (לא חסרות מטלות אבל כשחושבים על זה, אז הן אחראיות לקבל את האורחים, לתבל את הבשר, לערוך את השולחן, לבשל תוספות לארוחה, לדאוג לילדים).
במקום השני (41%) מהנשים טענו שהן לא אוהבות את הריח של העשן שנדבק להן לשיער ולבגדים
במקום השלישי (40%) השיבו כי גברים על האש זה הסטטוס קוו והן לא רואות כל סיבה לשנות את זה
במקום הרביעי (37%) החשש לא להצליח להכין את הבשר בצורה הנכונה
ו-27% סיפקו סיבה מקורית: "סוף כל סוף הבן זוג שלי עושה משהו בבית - זה מתאים לי!"
באופן מפתיע, הגברים יודעים סוף סוף מה נשים חושבות:
לתפיסת הגברים, הסיבה העיקרית לכך שנשים לא רוצות להיות על עמדת המנגל היא מאחר והן עסוקות.
63% מהגברים השיבו כי לנשים שלהן יש משימות אחרות שעליהן הן אחראיות ולכן לגבר אין ברירה אלא לנצח על עמדת המנגל.
38% מהגברים תרצו את הרצון שלהם להיות "המנגליסט" בכך שלדעתם הנשים לא רוצות שהריח של העשן יידבק להן בשיער ובבגדים.
24% מהגברים טענו שהם חוששים שהנשים לא יכינו את הבשר בצורה הנכונה
ו-22% כי האישה חושבת שלעשות "על האש" זה תפקיד ייעודי רק לגברים.
אך יש גם תקווה. בקרב הנשים כ-14% מהן ציינו כי אין מצב שיוותרו לאף אחד על תואר ה"מנגליסטית". מדובר בעיקר בנשים בנות 30-39, תושבות המרכז.
הסקר יצא לקראת יום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל באמצעות חברת רושינק עבור מותג הגרילים קולמן. הסקר כולל מדגם מייצג של 522 נשאלים בגילאי 18-64 ובחן מה הם החסמים בקרב הנשים לעשות "על האש". מהסקר עולה עוד כי 48% ממשקי הבית בישראל מחזיקים בביתם גריל. כשנשאלה השאלה מי האחראי בבית כשעושים "על האש"? התשובה הגורפת היא "הגבר" - בקרב 60% מהנשים ו-85% מהגברים.
אגב, במידה ותשאלו את מנוע החיפוש הכי רותח כיום- Chat GPT, למה נשים לא עושות ברביקיו, תקבלו תוצאות דומות. כנראה שבעולמות הגריל, זה חוצה תרבויות:
על פי Chat GPT הסיבה הראשונה לכך שנשים לא עושות BBQ היא -Unequal Division of labor "הכנת ברביקיו היא עוד מטלה שמתווספת לאינסוף מטלות שיש לנשים ממילא".
סיבה שנייה מתייחסת ל- Time Constraints – "הנשים מעדיפות להתעסק במשימות Indoor בבית ולא במשימות Outdoor ולכן יש להן פחות הזדמנות לנצח על הגריל".
סיבה שלישית – Stereotyping – "חלק מהנשים תופסות את הצלייה על הגריל כפעילות גברית שכן הכישורים הנדרשים טבועים בגברים, עוד מקדמת דנא".
לדברי בר פינטו, מנהל שיווק של ניין מוצרי צריכה, יבואנית קולמן בישראל: "אנו נחשפים לתופעה מעניינת בנקודות המכירה וברשתות החברתיות. בעוד שבנקודות המכירה הרבה מרכישות הגרילים מתקיימות במעמד שני בני הזוג, שמקבלים החלטה משותפת, הרי כשמגיעים לסושיאל התמונה משתנה לחלוטין. שם אנו נחשפים למעורבות מובהקת של גברים. תהינו למה בשנת 2023 נשים לא עושות 'על האש'. למה הוא ולא היא?".