ניתן להשתמש בבינה מלאכותית כמעט עבור כל דבר. הוא שם כשאתם צריכים להתייעץ או לשאול משהו מורכב שאין לכם מושג בו. קל לקחת את הבינה מלאכותית אל עולם הרומנטיקה. היום, קיימים אנשים שמתמשים בכלי הבינה המלאכותית כדי לתכנן את החתונה שלהם, לבחור פרטנר נכון בטינדר ואפילו - להחליט מי מנצח בויכוח. 

כעת, זוגות הולכים רחוק יותר מסתם שימוש בבינה מלאכותית כדי להפיק או לתכנן דברים עבור מערכות היחסים שלהם - הם משתמשים ב-ChatGPT כדי לנצח ריבים מול בני הזוג שלהם.

אדם אחד פנה ל-Reddit כדי לשתף שהחברה שלו משתמשת בבינה המלאכותית בכל פעם שיש להם מחלוקת. הגבר בן ה-25 שאל את השאלה בסאב רדיט שנקרא ״האם אני המניאק?״ (AITAH subreddit) והסביר את הבעיה העמוקה.

My girlfriend uses Chat GPT every time we have a disagreement. AITAH for saying she needs to stop?
byu/drawss4scoress inAITAH

לו ולחברתו בת ה-28 היו כמה ויכוחים גדולים וגם כמה חילוקי דעות קטנים יותר בשמונה החודשים בהם הם יוצאים. בכל פעם שיש להם מחלוקת או סתם אי הסכמה, החברה הולכת ודנה עם הבינה המלאכותית, לפעמים אפילו כשהיא מולו, באותו החדר, פשוט פותחת את הצ׳אט ושואלת אותו מי צודק.

הוא המשיך ואמר שכשהיא עושה זאת, ״היא תחזור עם טיעון בנוי היטב שמפרק את כל מה שאמרתי במהלך הוויכוח שלנו. הסברתי לה שאני לא אוהב כשהיא עושה את זה, כי זה יכול להרגיש כאילו תוקפים אותי מחשבות ודעות של רובוט. זה כמעט בלתי אפשרי עבור בן אדם לזכור כל פרט קטן ולפרק אותו טיפין טיפין אבל ל-AI אין בעיה לעשות זאת״, כתב המשתמש.

הוא אמר שבכל פעם שהוא מביע את רגשותיו לגבי המצב, הוא נאמר על ידי חברתו ש״ChatGPT אומר שאתה לא בטוח בעצמך״ או ״ChatGPT אומר שאין לך יכולת רגשית והכלה רגשית להבין מה אני אומרת״.

״הבעיה הגדולה שזאת היא מנסחת את ההנחיות, אז אם היא תסביר שאני טועה, הצ׳אט יסכים איתה בלי שתהיה לי הזדמנות להסביר את הדברים״, כתב.

אנשים רבים בתגובות הסכימו עם המשתמש וציינו שהבינה המלאכותית "משוחד לתוכן של המשתמש". ״הצ׳אט ממש מתוכנת להגיד לך בדיוק מה שאתה רוצה לשמוע. דבר על המעשים שלה עם הבינה המלאכותית מנקודת המבט שלך וזה יעשה לה בדיוק את אותו הדבר", אמר מגיב. "תראה לה איך זה מוטה ומשמש רק כצורה מלאכותית של אימות עצמי״.

משתמש אחד אפילו שאל על מצבו של הבחור בבינה המלאכותית, כדי לבדוק אם הם אכן המניאק בסיטואציה, ו-ChatGPT עצמו אמר: ״בעוד שבינה מלאכותית יכולה להועיל להרבה דברים, היא לא אמורה להחליף אמיתית, אנושית ל- שיחות אנושיות בעלות ניואנסים, רגשיות ודורשות אמפתיה... בעוד שבינה מלאכותית יכולה לספק קלט מתחשב, היא לא תחליף לאינטליגנציה רגשית ולהבנת המורכבות של מערכות יחסים״.

זוגיות (צילום: אינג'אימג')
זוגיות (צילום: אינג'אימג')