אם אתם מבוגרים שמתגוררים היום בישראל, רוב הסיכויים שתחיו עד גיל 82, בעוד שילדים שנולדו היום עשויים לחיות עד 90. אבל לפחות מומחית אחת לאריכות ימים, שנמצאת בלוס אנג'לס, מתכננת לחיות עד 150. מדובר בגידול פוטנציאלי של שישה עשורים. איך היא מתכוונת לעשות זאת? בעזרת אורח החיים המיוחד שלה. 

קיילה בארנס-לנץ בת ה-33, היא מתגוררת בלוס אנג׳לס, מייסדת שותפה של LYV The Wellness Space, "קליניקה לשדרוג ביולוגיה" ויוצרת ומנחה של הפודקאסט Longevity Optimization. החוקרת עיצבה תכנית לאריכות ימים במיוחד עבור נשים.

קיילה בארנס-לנץ (צילום: אינסטגרם)
קיילה בארנס-לנץ (צילום: אינסטגרם)

התכנית כוללת ללכת לישון ב-20:30 בכל ערב על מנת להבטיח שינה עמוקה מקסימלית. בנוסף לזה התכנית דוגלת ב-15,000 צעדים יומיומיים, עבודה בקצב זמנים של 90 דקות ומציאת זמן לסאונות אינפרא אדום ולצלילות קרירות. שדרוגים אחרים של התכנית כוללים שימוש בטיפול בתא חמצן להפחתת מתח ונטילת 20 תוספי מזון ביום.

בארנס-לנץ אומרת שהיא רוצה לחיות עד גיל 150 כדי להבטיח שיהיו לה כמה שיותר שנים עם בעלה וורן לנץ, בן 36, שגם הוא מחוייב לדרך החיים הייחודית שלה. החוקרת רוצה רוצה להבטיח שלעבודה שלה תהיה ההשפעה הגדולה ביותר.

קיילה בארנס-לנץ ובעלה (צילום: פרטי)
קיילה בארנס-לנץ ובעלה (צילום: פרטי)

"אני מתרגשת שהתחלתי את מסע אריכות החיים הזה כל כך מוקדם - וכבר הגיל הביולוגי שלי צעיר בעשור ממה שאני באמת", היא אומרת. "אני שואפת להגיע לגיל 150. יש כל כך הרבה טכנולוגיות והתקדמויות שמגיעות, במיוחד עם ה-AI. אני חושבת שחיים כל כך בריאים יגרמו לכך שאוכל לקחת חלק בהתקדמויות הטכנולוגיות האלה במהלך חיי״.

למרות שהיא מבינה שהשגרה שלה עשויה להיראות עמוסה לאנשים מסוימים, היא אומרת שהיא מרגישה מבורכת לחיות את החיים האלה. "כשאני חושבת על המצב הבריאות העולמי כרגע, אנחנו במשבר בריאותי; המערכת הרפואית שלנו לא בנויה לייעל את הבריאות שלנו", היא מוסיפה. "אנשים רבים מרגישים עייפים כל הזמן ולא יודעים מה זה להתעורר בבוקר מפוצצי אנרגיה. זה מרגש לראות שינויים קטנים באורח החיים שיכולים לעשות הבדל כזה.

בארנס-לנץ מהווה חלק מתעשייה צומחת המוקדשת לאריכות ימים, אנטי אייג'ינג ואפילו השאיפה לחיות לנצח. בשנים האחרונות, התחום ראה השקעות גדולות ממיליארדרים כמו מייסד אמזון ג'ף בזוס, מייסד שותף של גוגל סרגיי ברין ומנכ"ל OpenAI סם אלטמן

שוק הטיפול לאריכות ימים ואנטי הזדקנות, שנועד להילחם במחלות הקשורות לגיל, הגיע בשנה שעברה ל-27.1 מיליארד דולר וצפוי להגיע ל-44.9 מיליארד דולר עד 2031. חברות ביו אחרות נגד הזדקנות כוללות את המולטי-מיליונר מלוס אנג'לס בריאן ג'ונסון, בן 47, שטוען ש״המוות כבר אינו בלתי נמנע״. 

בארנס-לנץ חולקת את שגרת היומיום שלה כדי לעזור לה - ולנשים אחרות - להגיע ליעד הזה של גיל 150:

5 בבוקר
״אני מתעוררת באופן טבעי בסביבות חמש ועוברת על המשקל החכם הביומטרי שלי. המשקל מודד את המשקל שלי, מסת השומן, צפיפות העצם ומסת המים. המשקל נותן אבחנה די טובה לדעת איפה הגוף שלי נמצא. טבעת Oura החכמה שלי חושפת גם את מדדי השינה שלי והיכן אני נמצאת במחזור החודשי שלי״. 

5:15 בבוקר
״לאחר מכן, אני מתחיל את שגרת בריאות הפה שלי. מיקרוביום הפה חשוב להפליא לבריאות הכללית. אני מגרדת את הלשון שלי מחיידקים עם מגרד לשון מתכתי. בערך שלוש פעמים בשבוע אני מבצעת משיכת שמן קוקוס, כלומר אני מורחת שמן מסביב לחניכיים כדי להפוך את השיניים שלי ללבנות יותר ולאזן את חיידקי הפה. פעם בשנה אני עושה גם הזרקות פיברין עשירות בטסיות. זה המקום שבו הדם שלי מופק ומסתובב, ואז מוזרק בחזרה לחניכיים שלי כדי להפחית את דלקת החניכיים ולקדם התחדשות רקמות״. 

5:30 בבוקר 
״לאחר מכן, אני מחברת את עצמי למכשיר שלי לטיפול בשדה אלקטרומגנטי. זה מפחית את הדלקת, אשר ידועה כגורם למגוון של מחלות כרוניות והזדקנות. הטיפול גם משפר את קצב הלב שלי״. 

קיילה בארנס-לנץ (צילום: אינסטגרם)
קיילה בארנס-לנץ (צילום: אינסטגרם)

6 בבוקר
״בדרך כלל, אעשה עבודת נשימה, תפילה או מדיטציה. לאחר מכן אשתה קפה חלבון, משקה המשלב קפה עם אבקת חלבון, שנותן לי בערך 20 גרם חלבון. ואז, אני הולכת לאימון. אני עושה שילוב של אימוני כוח ואימוני לב. ברגע שהשמש זורחת, אני יוצאת החוצה כדי להכניס קצת מהאור שמש לעיניי, מה שבאמת מאותת לגוף ולמוח להתעורר. זה מאוד חשוב״.

7 בבוקר 
״ברוב הימים יש לי סשן סאונה, שמקדם ניקוי רעלים וזרימת דם. ושלוש פעמים בשבוע, אני משתמש בסאונה עם טיפול באור אדום במשך כ-15 דקות. זה טוב לבריאות המיטוכונדריה, מה שמשפר את רמות האנרגיה. זה מרגיש מדהים״. 

7:30 בבוקר 
״לארוחות שלי, אני אוכל רק מזונות אורגניים ומתחדשים (גישה לחקלאות שמטרתה לשפר את בריאות הקרקע). לארוחת הבוקר, אני בדרך כלל אוכלת ביצים אורגניות ולאחר מכן מזון מותסס, כמו גזר, וגם סלט. אני שואפת לאכול גרם אחד של חלבון על כל קילוגרם ממשקל הגוף שלי, אז אני אוכלת בערך 60 גרם חלבון ביום״.

״אני יכולה להוסיף לחלבונים גם עם יוגורט קוקוס קטן עם פירות יער כהים. המטרה שלך היא שאת רוצה לקבל את החלבון והשומנים הבריאים לפני אכילת כל דבר עם סוכרים כדי לשמור על רמת הסוכר בדם יציבה יותר. אני שותה רק מי מעיינות מתוך כוס זכוכית כדי להימנע ממיקרופלסטיק״.

8 בבוקר
״עכשיו הגיע זמן הוויטמינים. אני לוקחת בערך 20 תוספי מזון ביום, המוכתבים על ידי בדיקות הדם הרבעוניות שלי. אני גם נוטלת תוספי תזונה לאריכות ימים, שעוזרות לגוף לייצר אנרגיה, כוח וספרמידין, שחשוב לצמיחת התאים״. 

״פעם בשבוע, אני עשוי לעשות בדיקה ביומטרית אחרת, כמו בדיקת בריאות הריאות עם ספירומטר, שמודד את כמות האוויר שאת יכולה לנשום החוצה בשנייה אחת. אני גם בודקת את לחץ הדם שלי ואת כוח האחיזה שלי; חוזק אחיזה לקוי קשור למגוון מחלות״.

11 בבוקר 
״אני מנסה לעבוד במקטעים של 90 דקות. אם העבודה היא משרדית על שולחן עבודה, אני שומרת את הטלפון שלי בצד השני של החדר כדי שלא תסיח את דעתי. אני עושה תרגילי נשימה להפחתת מתח וגם אשתמש במכשיר NanoVi - כלי ביו-האקינג עם צינורית אף - כדי להפחית מתח חמצוני ולתקן נזקים יומיומיים לתאים. אני משתמשת גם בכיסא ישיבה שהוא טוב ליציבה״. 

״אם העבודה שלי כרוכה בשיחות טלפוניות עם אנשים, אני אעשה את השיחות תוך כדי הליכה. זה ממש טוב למערכת הלב וכלי הדם ואני בדרך כלל עוברת את ה-15,000 צעדים ביום״. 

13:00 
״כשחזרתי מההליכה, אז אני עושה צלילה במים קרים עבור פרץ אנרגיה בצהריים. יש לי את האמבטיה שלי בסביבות 13 מעלות, אז זה לא אמבטיית קרח. אני מרגישה שזו יכולה להיות טמפרטורה טובה יותר לנשים, ואני עושה את זה רק במחצית הראשונה של המחזור החודשי שלי, בסנכרון עם הווסת, מכיוון שאני לא כל כך גמישה במחצית השנייה״.

״פעם עשיתי צלילות קרות הרבה יותר, אבל הרבה מהפרוטוקולים האלה תוכננו על ידי גברים לגברים, ואני מנסה לייעל את הבריאות לנשים. לפעמים אני גם אקח פסק זמן מהצלילות כדי להתמקד באריכות החיים של העור שלי, כמו טיפול במיקרונידלינג או בלייזר״. 

14:00
״אני מבלה כמה דקות על מכשיר הספורט שנקרא ״צלחת רטט״ של הגוף כולו, שעוזרת לזרימת הלימפה מכל הגוף ומשפרת את צפיפות העצם. אחר כך אני מבלה שעה ביום בתא חמצן היפרברי. מחקרים מראים שעלייה בלחץ האוויר יכולה לשפר את זרימת הדם ולחמצן תאים. באופן אישי, אני גם מרגישה שזה נותן תפקוד קוגניטיבי טוב יותר״.

קיילה בארנס-לנץ על צלחת הרטט (צילום: אינסטגרם)
קיילה בארנס-לנץ על צלחת הרטט (צילום: אינסטגרם)

17:00 
״לאחר שעבדתי עוד כשעה, אני מתחילה להכין ארוחת ערב. בעלי מגיע הביתה בסביבות 17:00 או 17:30 ולעתים קרובות אנחנו אוכלים מיד. זה טוב לאכול מוקדם, כי את תרצי לתת לגוף שלך שלוש עד ארבע שעות לעכל את האוכל שלך לפני שאת הולכת לישון, כך שיהיה לגוף קל יותר להיכנס לשלבי השינה העמוקים ביותר״. 

״אנחנו אוכלים מגוון של מאכלים. לפעמים מדובר בסלמון, צלעות עם תוספת של ירקות, אבוקדו או עגבנייה צלויה. אני קונה בעיקר את האוכל שלי מחנויות בריאות. לפעמים אני מכינה מרק עצמות וכמה פעמים בשבוע אנחנו אוכלים פחמימה חכמה, כמו בטטה צלויה״. 

6 בערב
״לאחר מכן בעלי ואני יוצאים להליכה של 50 דקות בלי הטלפונים שלנו. זה נהדר עבור רמות הסוכר בדם, אבל זה גם מאפשר לנו הזדמנות להתעדכן. ההליכה מפחיתה מתח. אני יודעת שהקהילה החברתית היא עמוד מפתח לאריכות ימים, אז בכל יום חמישי אני נפגשת עם החברות שלי. הן מגיעות אליי הביתה בעיקר לארוחת ערב; החברות שלי יודעות שאני אוכלת מוקדם ולא אוכלת בחוץ, אז הן מנסות להשתלב איתי״.

7 בערב
״בעלי ואני צופים בשקיעה ביחד. זה טוב לשעון הביולוגי שלך מכיוון שהוא נותן לגוף שלנו עצות לגבי השעה. בשלב זה, אנו מעבירים את כל האורות שלנו ל"אדום". חשיפה לאור כחול יכולה לחסום את המלטונין, הדרוש לשינה טובה, והאור האדום עוזר להכניס אותנו למצב פאראסימפתטי שבו אנחנו רגועים ורגועים״.

8 בערב 
״אני ובעלי בדרך כלל נקנח בקריאה או בצפייה משותפת בתוכנית מרגיעה. פעם לא הייתה לי טלוויזיה בבית, אבל בעלי עובד בתעשיית הבידור אז הוא אוהב להתעדכן בעניינים״. 

20:30 בערב  
״אנחנו נכנסים למיטה עד 21:00 לכל המאוחר. זה נותן לנו שינה עמוקה וטובה יותר. אנחנו גם ישנים בכלוב פאראדיי, שהוא מתחם המשמש לחסימת שדות אלקטרומגנטיים. חדר השינה שלנו מושחר לחלוטין עד כדי כך שאני לא יכולה לראות את היד שלי. יש לנו גם מסנני אוויר מרובים בכל הבית, ושניים בחדר השינה שלנו כדי לשמור על איכות האוויר. אנו משתמשים במזרן אורגני שעליו משטח הארקה, המסייע בהפחתת הדלקת. זה מבטיח לי שנת לילה מצוינת, מה שמסדר אותי ליום המחרת״.

קיילה בארנס-לנץ (צילום :צילום מסך מתוך האינסטגרם)