בשבוע האחרון, הדהדה ברחבי ארצות הברית טענה מוזרה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, לפיה מהגרים בעיר ספרינגפילד, אוהיו, אוכלים את חיות המחמד של התושבים המקומיים. טענה זו, שהועלתה במהלך עימות מול סגנית הנשיא קמלה האריס, עוררה סערה ציבורית ודרשה בדיקה מעמיקה.

מקור הטענה נעוץ בסרטון מצלמת גוף של שוטר, המתעד אישה בשם אלקסיס פרל, בת 27, תושבת קנטון, אוהיו. בסרטון נראית פרל יושבת על הקרקע, כשהשוטר שואל אותה "מה עשית?". פרל הואשמה בעינוי, הריגה ואכילת חתול באזור מגורים לעיני תושבי השכונה ב-16 באוגוסט.

היא הואשמה בעבירות הקשורות להתעללות בבעלי חיים ובהתנהגות פרועה, ומוחזקת כעת בכלא מחוז סטארק בערבות של 100,000 דולר. פרל, שהיא ילידת אוהיו ולא מהגרת, טענה לחפות מחמת אי שפיות, ודיון בכשירותה הנפשית נקבע ל-15 באוקטובר.

סרטון המעצר של פרל הופץ ברשתות החברתיות עם כותרת שגויה: "אישה האיטית אוכלת את החתול של השכן בספרינגפילד, אוהיו". למרות שהסרטון התייחס לסיפורה של פרל, האירוע התרחש בקנטון ולא בספרינגפילד, ופרל אינה מהגרת האיטית כפי שנטען.

דונלד טראמפ לאחר העימות (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ לאחר העימות (צילום: רויטרס)

בתגובה לשמועות אלו, קארן גרייבס, מנהלת המעורבות האסטרטגית של ספרינגפילד, הוציאה הודעה המכחישה את הטענות. היא הבהירה כי לא היו דיווחים אמינים על פגיעה בחיות מחמד על ידי מהגרים, וכי לא היו מקרים מאומתים של מהגרים המעורבים בפעילות בלתי חוקית כגון פלישה או השלכת פסולת. גם ראש העיר בוב רו הכחיש את הטענות וציין כי שמועות אלו מסיטות את תשומת הלב מהבעיות האמיתיות כמו מצוקת הדיור והמערכת הרפואית העמוסה.

למרות ההכחשות הרשמיות, טראמפ המשיך לטעון במהלך העימות כי בספרינגפילד "הם אוכלים את הכלבים, האנשים שהגיעו... הם אוכלים את החתולים". טענותיו נסתרו על ידי המנחה דיוויד מיור, שציטט את הודעתה של גרייבס.