אישה מקליפורניה, שרצחה את אמה בדקירות סכין בזמן ששידרה את המעשה בפייסבוק, טוענת לאי שפיות. טונאנצין אוריס בלטרן בת ה-29, הוסיפה את טענת אי השפיות במהלך דיון בעניינה בבית המשפט ביום חמישי האחרון.

בלטרן מואשמת ברצח אמה, אוליביה לוציה בלטרן פאצ'קו, פעילה קהילתית מכובדת במרין קאונטי, בינואר השנה. היא דקרה באכזריות את פאצ'קו בת ה-55 במרפסת הבית שלהם בסן רפאל ואותרה כשהיא "מחזיקה סכין בידיה, עומדת ליד הקורבן ובגדיה ספוגים בדם", כך אמרו השוטרים לתקשורת המקומית.

צופים שהיו עדים לשידור החי לפני שהוסר מהרשת החברתית, דיווחו על הנעשה למשטרת סן רפאל. הצוותים שהגיעו למקום פרצו את הדלת הקדמית לאחר שבלטרן סירבה להגיב לקריאותיהם. האם הייתה עדיין בחיים כאשר השוטרים אזקו את בתה, אך הלכה לעולמה זמן קצר לאחר מכן בבית החולים המקומי.

השופט ג'פרי הווארד בבית המשפט העליון של מרין קאונטי, המנהל את תיק בלטרן, הורה על הערכה פסיכיאטרית כדי לקבוע אם היא עומדת בדרישות החוקיות להעמדה לדין, כך על פי Mercury News.

טוענת לאי שפיות אחרי שרצחה את אמה (צילום: pexels)
טוענת לאי שפיות אחרי שרצחה את אמה (צילום: pexels)

אם יימצא שהיא אינה שפית מבחינה משפטית, בלטרן תיכנס לבית חולים מדינתי או למתקן טיפול נפשי. סרטון נוסף שהיא פרסמה באותו יום הראה את פאצ'קו מתחננת בפני בלטרן להירגע. "את חייבת להפסיק לפגוע בעצמך ולהכניס את עצמך לסכנה", כך אמרה, לכאורה, האם לבתה. לבלטרן יש גם היסטוריה של שימוש בסמים ואלכוהול מאז גיל 4, כך על פי Mercury News.

"סמים נתנו לי בריחה, הקלה, אושר כוזב, הם היו כמו פלסטר לריפוי עצמי", היא אמרה, כך על פי הדיווחים. "הייתי חסרת בית לזמן מה, כי הרגשתי שנאה רבה כלפי אמי. לא ידעתי מאיפה זה בא. אבל לא יכולתי לשנות את ההרגשה הזו, למרות שהיא נראית כמו קדושה ואהבה אותי תמיד מאוד". הדיון הבא של בלטרן נקבע ל-12 בדצמבר.