בתקופה שבה הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, מצאנו דרך חדשה ובלתי צפויה לחשוף בגידות. TikTok, הפלטפורמה המוכרת בעיקר כאפליקציה לצפייה בסרטונים וקטעים מצחיקים, הפכה גם למגרש המשחקים של "מבחני נאמנות".

הרעיון הוא פשוט: נשים החושדות שבן הזוג בוגד בהן, מגייסות משפיעניות ב-TikTok כדי לפתות את אותם גברים במבחנים מסוגים שונים. המטרה היא לבחון את נאמנותם ולראות אם הם יפלו בפח.

בוגד בה? היא עומדת לגלות (צילום: אינג'אימג')
בוגד בה? היא עומדת לגלות (צילום: אינג'אימג')

הטרנד הזה צבר תאוצה במהירות, עם מאות אלפי סרטונים בנושא, בעוד שמשפיעניות כמו מדלן סמית' בת ה-30 מלוס אנג'לס, בעלת למעלה מ-200 אלף עוקבים, הפכו למבוקשות ביותר. הן מקבלות מאות בקשות ביום מנשים המעוניינות לבחון את בני זוגן והתוצאות מדברות בעד עצמן.

סמית' סיפרה ל"The Sun" הבריטי כי רוב המבחנים מסתיימים בכישלון. שמונה מתוך עשר נשים מגלות כי בני זוגן אינם נאמנים. היא אף ציינה כי מדובר בנתון מוטה, מכיוון שהנשים בדרך כלל פונות אליה לאחר שכבר חשדו בגבר.

לדבריה, היא קיבלה בקשה מלקוחה לבדוק את בן זוגה. היא יצרה אתו קשר תחת זהות בדויה, פתחה בשיחה ידידותית והחלה להחמיא לו. בהמשך השיחה, היא שוחחה עמו על פרטים ספציפיים על חייו, כגון תחביבים או מקומות שהוא מרבה לבקר בהם. לאחר שהגבר הביע עניין, סמית' שינתה את כיוון השיחה לפאן רומנטי יותר, תוך שהיא מתעדת את כל ההתכתבות ואת צילומי המסך העבירה לבת זוגו.

במקרה אחר, לקוחה חשדה שבן זוגה נפגש עם אישה אחרת במסעדה מסוימת. סמית' הציעה להסתתר במסעדה, תוך שהיא מצוידת במצלמה נסתרת, ולצלם את הפגישה אם היא אכן תתרחש. התוכנית הצליחה, והיא הצליחה לתעד את האיש עם האישה האחרת. כוכבת הרשת יצרה פרופיל מזויף, תוך שהיא משתמשת בתמונות אטרקטיביות ובמידע אישי שיעניין את הגבר. היא שלחה לו בקשת חברות, פתחה בשיחה והציעה להיפגש. כאשר הגבר הסכים, סמית' העבירה את הראיות ללקוחה.

מדלן סמית' (צילום: רשתות חברתיות)
מדלן סמית' (צילום: רשתות חברתיות)

הדרכים בהן נשים חושפות בגידות ב-TikTok מגוונות. חלקן משתמשות בפרופילים מזויפים כדי לפתות את הגבר ואחרות מפרסמות הודעות פומביות על בגידתו. הטרנד הזה אינו רק עניין של חשיפה. משפיעניות רבות מצאו בו הזדמנות עסקית. הן גובות כסף עבור ביצוע המבחנים ומרוויחות מפרסומות על סרטוניהן.

למרות היעילות של השיטה, יש לה גם חסרונות. טינה ווילסון, מומחית ליחסים, ציינה בשיחה עם ה-The Sun כי מבחני נאמנות עלולים להחריף את הבעיות הקיימות בזוגיות. הם מצביעים על חוסר אמון ועל בעיות קשות יותר שיש לפתור.

האם זה שווה את הסיכון? ההחלטה אם לבצע מבחן נאמנות היא אישית. חשוב להבין את ההשלכות הפוטנציאליות ולהשקיע במערכת היחסים בצורה בריאה יותר.