סיירה מיסט, דיילת ומשפיענית תיירות ברשתות החברתיות, חשפה לאחרונה שלושה טיפים פשוטים להגדלת הסיכויים לקבל שדרוג חינם למחלקה ראשונה בטיסות. הטיפים שלה הפכו לוויראליים, כשמיליוני צופים חושקים כל חייהם בשדרוג זה.

לדבריה, ישנם שלושה "כללי זהב" לפיהם ניתן לזכות בשדרוג - אך כמובן, היא לא הבטיחה דבר. "אל תספרו לאף אחד, אבל יש הרבה דרכים שבהן תוכל לקבל שדרוגים בחינם למחלקה הראשונה".

רוצים שדרוג בטיסה? אולי כך תשיגו (צילום: אינגאימג')
רוצים שדרוג בטיסה? אולי כך תשיגו (צילום: אינגאימג')

הכלל הראשון הוא להיות נחמד לצוות - "פשוט מאוד להיות נחמד לדיילים בשער העלייה למטוס ולדיילת שלך", אמרה מיסט. היא מציעה להביא לצוות הטיסה קפה או שוקולד, ומסבירה שדיילות עובדות במשמרות ארוכות של עד 14 שעות ביום, ללא זמן להפסקות אוכל.

הכלל השני הוא לשבת מאחור: הדיילת ציינה שרוב המטוסים כבדים יותר בחלקם האחורי. לכן, אם יש צורך להעביר נוסעים לחזית המטוס לצורך איזון, סביר להניח שיבחרו נוסעים מהחלק האחורי.

הכלל השלישי הוא במידה ואתם אנשי רפואה או ביטחון: אם אתם כבאים, שוטרים או אנשי רפואה, כדאי ליידע את צוות הטיסה. מיסט הסבירה שהצוות ינסה למקם אתכם במקומות נוחים יותר, כמו שורת היציאה, כדי שתוכלו להגיב מהר יותר במקרה חירום.

שבו בשורות האחרונות (צילום: שאטרסטוק)
שבו בשורות האחרונות (צילום: שאטרסטוק)

חשוב לציין שלא כל אנשי צוות האוויר מסכימים עם הטיפים של מיסט. חלק טוענים שהשדרוגים ניתנים לפי סטטוס הנוסע ומחיר הכרטיס ולא בגלל מחוות נחמדות. בנוסף, בחברות תעופה גדולות עם הרבה לקוחות מועדפים, הסיכוי לשדרוג חינם הוא נמוך יותר.

לסיכום, בעוד שהטיפים של מיסט עשויים להגדיל את הסיכויים לשדרוג בחברות תעופה קטנות, אין ערובה לכך שהם יעבדו בכל מקרה. עם זאת, להיות נחמד לצוות הטיסה תמיד יכול לשפר את חווית הטיסה שלכם.