בני זוג לשעבר ממרכז הארץ נישאו לפני כמעט שני עשורי, להם שלושה ילדים ומאז הם הספיקו להיפרד וחיים כיום בנפרד. הילד הקטן, לדברי האישה, סובל מסיוטים בגלל המלחמה ואלה מתגברים בכל פעם שהוא רואה את אבא שלו שמגיע לקחת אותו, לפי הסדרי הראייה שנקבעו ביניהם.

האב כאמור, משרת כעת כמאבטח של אישיות ביטחונית בכירה ביותר בצה"ל, בעברו זכה לעיטורים רבים ונחשב לאחד הלוחמים המוכשרים, אלא שכל זה לא עושה רושם על אשתו והיא טוענת כי גם כשהוא לוקח את בנם אליו לסופי שבוע הוא מחסיר שעות, מאחר או מחזיר אותם מוקדם מכל מיני סיבות. לדבריה, הילד שהוא הצעיר מבין שלושת ילדיהם נתקף בחרדה בכל פעם שאבא שלו מגיע עם מדים ונשק. "לוקח לי שעות להרגיע את הבן הקטן בכל פעם שאבא שלו מגיע לקחת אותו", סיפרה.

ילד בוכה (צילום: אילוסטרציה: אינג אימג')
ילד בוכה (צילום: אילוסטרציה: אינג אימג')

הבעל לעומת זאת, טען באמצעות עורכת הדין שרין סולן כי נוכח המצב הסבוך והמורכב, מבחינתו הוא מקפיד לאזן בין עבודתו כמאבטח של אישיות בכירה בצה"ל לבין ההורות אותה הוא אוהב ומגלה כלפיה רגישות. לדבריו, הבקשה של אשתו לשלול ממנו את ההורות המשותפת היא "סטירת לחי של אשתי" וחוסר הערכה לעבודתו ולמצב שבו המדינה נמצאת. "להגיד שאני מפחיד את הילד שלנו כשאני חוזר מהצבא עם נשק ומדים, זה מביך".

עו''ד שרין סולן (צילום: יח''צ)
עו''ד שרין סולן (צילום: יח''צ)

עוה"ד סולן ביקשה מבית המשפט לאפשר להוריו של האב לקבל את הילד ברגע שהוא צמוד לאישיות הבכירה ולא יכול לעזוב אותה. "הדבר יקרה רק כשיהיו אילוצים דחופים וחוסר יכולת לתאם עם האם את הדבר", הבהירה עוה"ד סולן. אחרי דיון קצר ומעט הסברים של שני הצדדים, נעתר בית המשפט לבקשה החריגה של האב וקבע כי הוריו יכולים לסייע לבנם ולקחת חלק פעיל בהורות המשותפת כל עוד המצב המלחמתי מוגדר כ"מצב מלחמה" המחייב את האב להיות צמוד לאישיות הבכירה.