מביך או משעשע? שבוע האופנה במילאנו נפתח בצורה קצת שונה מבדרך כלל, כשדוגמניות מותג האופנה AVAVAV נפלו אחת אחרי השנייה על המסלול והותירו את הקהל מגרד בראשו. סרטונים של התקרית המביכה צברו מיליוני צפיות ברשת ואלפי תגובות. מאוחר יותר התברר מה בדיוק גרם להן ליפול והרעיון זכה לכותרת "החלטה גאונית".
מותג האופנה AVAVAV, בראשות המנהלת הקריאטיבית ביט קרלסון, עשה את הופעת הבכורה שלו בפירנצה, איטליה, והציג את קולקציית Filthy Rich שכוללת לוגואים יוקרתיים שעוצבו מחדש עם האותיות AV וחולצות מעוצבות עם המילים Cash Cow. קרלסון יצרה גם שרשרת משלושה שעוני רולקס, שיכולה להיות שלכם תמורת 300,000 דולר בלבד. לאחר תצוגת האופנה הביזארית סיפרה קרלסטון שהנפילות של הדוגמניות על המסלול היו מתוכננות ומפוברקות במטרה להעביר מסר של סאטירה וזלזול ברצינות המוגזמת של תעשייה האופנה.
@futurist__ AVAVAV is genius for this 🤌🔥
♬ Chase - KSLV Noh
בהודעה לעיתונות, AVAVAV תיארו את הקולקציה כפרשנות לאג'נדה החברתית הנוכחית, שבה "כסף ואסקפיזם" נמצאים בראש הסולם. תעלול הנפילות, אם כך, נועד להפריך את הרצינות שמטילה על עצמה התעשייה ולמוגג את הפרסונות ה"מזוייפות" שאנשים מאמצים. "כל כך קל בדור הזה לזייף ולסנן חלקים מהחיים שלנו במדיה החברתית, אבל כל זה יכול להיעלם בכל כך בקלות", אמרה קרלסון ל-Vogue, "הנפילות ממחישות את זה. הנפילה גורמת לכם לשכוח מהמסכה ששמתם על עצמכם. המציאות תופסת אתכם ממש שם".
אולם, המעצבת לא הייתה עיוורת לצביעות שלה עצמה ואומרת שהיא לא נבוכה מהעניין כי היא יכולה "לראות את האירוניה שבדבר". היא הוסיפה: "בזמן האחרון אני רוצה להיראות כאילו אני מסודרת, להיראות עשירה, כאילו אין לי בעיות. כל כך הרבה מאתנו רוצים להיראות עשירים ועכשיו גם אני רוצה. בקולקציה שלנו ניסינו לקחת את החלק שאנחנו אוהבים בתעשיית האופנה אבל עדיין לעשות את שלנו".
@endfashionwars AVAVAV SPRING 23’ #fashion #fashioninspo #vouge #runway ♬ sonido original - phonkmusicl
בטיקטוק הצופים נרתעו מהתצוגה כשלא היו בטוחים אם הנפילות היו מקריות או גאוניות. "פתיחת התצוגה זעזעה אותי לשנייה", נכתב בתגובה לסרטון שצבר יותר מ-11 מיליון צפיות. "התצוגה הזאת הולכת להיות ויראלית בכל הרשת רק בזכות קונספט פשוט כזה", כתב אחר. אחרים השתעשעו על המשמעות הכפולה של המילים "קולקציית הסתיו" - fall collection (ניתן לתרגם גם כ"קולקציית נפילה"). רבים הרעיפו שבחים על קרלסון וכתבו שהרעיון שלה היה "אייקוני", "מדהים" ו"נדיר".
מאז שהצטרפה ל-AVAVAV ב-2020, העיצובים של קרלסון עוררו רעש גדול ברשתות החברתיות - ביניהם המגפיים דמויי רגלי העוף של דוג'ה קאט איתם הופיעה בטקס פרסי ה-MTV Video Music Awards ב-2021.