ארצות הברית שוקלת לשלוח מערכת טילים ארוכי טווח לאוקראינה, במטרה לעזור לכוחותיה במלחמה המתנהלת עם רוסיה. כך, אמרו גורמים אמריקאים ואירופים. הנשק, שיגיע בזמן שרוסיה מתמודדת עם הימים הסוערים לאחר המרד בהנהגתה הצבאית וחוסר הוודאות בשדה הקרב, עשוי להיות שובר שוויון.

למרות דיכוי המרד: האם כוח וגנר יתקוף מבלארוס?

למערכת הטילים הטקטיים מסוג ATacMS, יש טווח של כ-305 קילומטרים, מה שנותן מספיק טווח לכוחות אוקראינים לפגוע במטרות רוסיות הרחק מאחורי קווי החזית. הנשיא ביידן טרם חתם על ההעברה, בין השאר מתוך דאגה בקרב פקידים אמריקאים שאוקראינה תוכל להשתמש בטילים כדי לפגוע בשטח הרוסי ולהסלים את הסכסוך למלחמה רחבה יותר. 

גורמים רשמיים אמרו כי הנושא ממתין לאישור בדרגים הגבוהים ביותר וכי הדיונים עשויים להימשך בזמן שארצות הברית תעריך את המצב בשטח באוקראינה.

בנוסף, פקידים אירופיים לחצו בוושינגטון באופן פרטי על הצורך במערכות טילים לטווח ארוך יותר. הם קיוו שבדיוק כפי שארה"ב הפכה את המסלול לגבי כלי נשק אחרים - כולל טנקי אברמס ומשגרי רקטות ארטילריה ניידות גבוהה, או Himars - היא תעשה זאת עבור טילי ATACMS. 

כוחות הצבא האוקראיני בירי ארטילרי לעבר כוחות הצבא הרוסי

פקיד הגנה אוקראיני בכיר אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי קייב קיבלה בשבועות האחרונים סימנים חיוביים לכך שארה"ב הגיעה למערכת ATACMS. גורמים רשמיים אוקראינים טענו שהמערכת נחוצה, בין השאר, כדי לפגוע בחצי האי קרים, חצי האי שנכבש על ידי רוסיה וכוחות רוסים משתמשים בו כבסיס לשיגור מל"טים מתוצרת איראן, על פי הצהרות פומביות של ארה"ב ובעלות בריתה האירופיות. 

המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן והפנטגון לא הגיבו על הנושא.