היום, ה-4 ביולי, ארה"ב חוגגת את יום עצמאותה ה־247. במהלך מלחמת העולם השנייה החיילים האמריקאים, לצד חיילים רוסים, בריטים ונוספים, לחמו נגד הנאצים ושחררו מחנות השמדה וריכוז רבים בכל יבשת אירופה. לרגל חג העצמאות של ארה"ב, מנחם האברמן ורינה קווינט, ניצולי שואה המלווים על ידי הקרן לרווחת נפגעי השואה בישראל, עדיין מכירים תודה.

"קובעים משוואה חדשה": נתניהו במסר תקיף לארגוני הטרור

מנחם האברמן, יליד צ'כיה בן 96 המתגורר בדיור מוגן בירושלים, גורש לאושוויץ עם כל משפחתו, שם הורעבו, עונו, נאנסו וחלקם הגדול לא שרדו. לקראת סוף המלחמה הועברו מאושוויץ לבוכנוולד, ששוחרר על ידי חיילים אמריקאים שהודיעו ברמקול: "אתם משוחררים, אף אחד לא ירים יד על יהודים". מנחם מספר: "בחיים לא אשכח את היום ההוא, אני מאחל לארה"ב שתמשיך להיות מדינה גדולה, חזקה ומשגשגת, וכמה טוב שהיא קיימת. שכולם בה יחיו באהבה והרמוניה, ושנדע לשמור על הקשר עם חברתנו הגדולה".

רינה קווינט, בת 87, הייתה רק בת 6 עם שילוח יהודי עירה להשמדה בטרבלינקה, שם נרצחו אמה ושני אחיה הגדולים. היא גורשה עם אביה למחנות עבודה, שם התחזתה לילד על מנת לשרוד, שרדה את מחנה ברגן בלזן ואחרי המלחמה משפחה אמריקאית החליטה לאמץ אותה בגיל 10, אז התחילה חיים חדשים. בשנה שעברה זכתה לפגוש את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

היום יש לה ארבעה ילדים, 22 נכדים ו־45 נינים, והיא מברכת: "כמה טוב שיש לנו את ארה"ב ושאנחנו צרכים חברים טובים כמוה בעולם, וכמובן שיהיו לשתי המדינות ממשלות טובות. יום הולדת שמח לך אמריקה".