לאחר נתק של עשור: מצרים וטורקיה הודיעו על שדרוג היחסים ביניהן לרמת שגרירים, כשעמר אל-המאמי מונה לשגריר מצרים באנקרה, ומונה סליח מוטלו סן, מונה לשגריר טורקיה בקהיר. בהצרה לתקשורת, הודיעו משרדי החוץ בקהיר ובאנקרה, כי "צעד זה משקף את הרצון ההדדי לפתח את היחסים בינינו". שדרוג היחסים מהווה התקרבות נוספת בין נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, לנשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי.

היחסים בין המדינות נותקו לפני כעשור בעקבות ההפיכה במצרים, כשבחודש יולי 2013, א-סיסי שהיה בתפקיד שר ההגנה, תפס את מקומו של מוחמד מורסי כנשיא. האחרון היה בן ברית חשוב של ארדואן, וחבר בתנועת האחים המוסלמים. ארדואן אף הצהיר כי "לעולם לא ישוחח עם מישהו כמו א-סיסי".

הסימנים הראשונים להפשרת היחסים הופיעו כבר במאי 2021, כאשר משלחת טורקית ביקרה במצרים, על מנת לגושש ולדון בהחזרת היחסים הדיפלומטים. בנובמבר האחרון, בקטאר, א-סיסי וארדואן אף לחצו ידיים, מה שתואר על ידי נשיא מצרים כ"התחלה חדשה ביחסים הבילטרליים בין המדינות". צעד נוסף לשיפור היחסים אירע לאחר רעידת האדמה הקטלנית שפקדה את טורקיה בחודש פברואר האחרון, כששני המנהיגים שוחחו בטלפון. למרות הנתק ביחסים, הסחר בין המדינות נמשך, כשב-2022, טורקיה הייתה היבואנית הגדולה ביותר של מוצרים מצריים, בשווי כולל של ארבעה מליארד דולר.

במסיבת העיתונאים שערך שר החוץ הטורקי, האקן פידן, אמר כי "מעתה ואילך היחסים ימשיכו להשתפר במהירות, הן בתחומים המדיניים, והן בתחום הכלכלי". לדבריו, "זה הרצון של הנשיא ושל הממשלה". ההתייעצויות במשרד החוץ באנקרה ובקהיר החלו כבר בשנת 2021, כאשר טורקיה פעלה כדי לשפר את היחסים עם מצרים, איחוד האמירויות, ישראל וסעודיה.