המרד הצבאי של יבגני פריגוז'ין הסתיים אמנם בתיווכו של נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אך רוסיה עדיין סוערת בעקבות האירועים הדרמטיים שהיוו סכנה לשלטונו של ולדימיר פוטין. המגזין "ניוזוויק" דיווח היום (רביעי) כי השמועות סביב הימלטותו של פוטין ממוסקבה, היו נכונות. האוליגרך לשעבר מיכאיל חודורקובסקי, שהיה בעבר האיש העשיר ביותר ברוסיה, סיפר כי אחד המקורבים לפוטין עדכן אותו שהנשיא אכן עזב את הקרמלין במטוסו, והגיע למעונו בוולדאי.

איש העסיקים שעמד בראש חברת הנפט "יוקוס", ונכלא למשך עשור לאחר שהואשם בהעלמת מס, היה אחד המבקרים החריפים של הנשיא פוטין, ומתח ביקורת פומבית עליו כבר בשנת 2003. חודורקובסקי זכה לחנינה ב-2013, אך נותר למבקר חריף של המשטר במוסקבה. איש העסקים לשעבר שאף כונה על ידי הקרמלין כ"סוכן זר", ציין כי יש לו מידע על תנועותיו של פוטין במהלך המרד הצבאי שנערך על ידי המיליציה הסמי-צבאית, כוח וגנר.

כוח וגנר (צילום: רויטרס)
כוח וגנר (צילום: רויטרס)

לדבריו, "עקבנו אחר פוטין מהרגע הראשון שהחל המרד, ונראה שאכן, הוא עזב את מוסקבה, וככל הנראה הגיע למעונו בוואלדי, בצפון מערב המדינה". כלי תקשורת עצמאיים הפועלים בשפה הרוסית, כמו "Agentstvo" דיווחו על כך שמערכות הגנה אווירית מסוג "Pantsir-S1" אף הוצבו בסמוך למעונו, בתוך שטח רוסיה. אתר החדשות העצמאי "Meduza" גם דיווח בחודש מרץ האחרון, כי חלקים מהפארק הלאומי בסמוך נסגרו למבקרים.

כלי תקשורת עצמאי נוסף - "Current Time", אשר הסתמך על נתוני אתר Flightradar24, דיווח כי המטוס הנשיאותי המריא ממוסקבה, בשיא המרד הצבאי של פריגוז'ין. לדברי האתר, המטוס החל בנחיתה באזור טבר, וזה עשוי להצביע על כך שהמטוס נחת בשדה התעופה הסמוך לוולדאי. מטוסים נוספים אשר שימשו להובלת בכירים רוסים, המריאו אף הם ממוסקבה בסמוך להמראתו של פוטין, ונחתו מאוחר יותר בסנט פטרסבורג. עם זאת, כצפוי, בקרמלין דחו על הסף את הטענות, והצהירו כי "פוטין עבד כרגיל בקרמלין ביום ההפיכה הכושלת", כך על פי סוכנות הידיעות הממשלתית RIA.

חודורקובסקי התייחס גם באריכות לפריגוז'ין, ואמר שהמרד הצבאי היה חלק מ"צעדת הצדק" בדרישה לפטר בכירים בצמרת הרוסית, בהם שר ההגנה סרגיי שויגו וראש המטה הכללי ולרי גרסימוב. לטענתו, המרד הצליח לבטא רעיונות שנפוצים מאוד בצמרת הצבא הרוסי וגם באליטה הפוליטית במוסקבה, כמו המחשבה כי המלחמה באוקראינה היא טעות, דעה שהייתה נפוצה בשנה שעברה בקרב האופוזיציה בלבד.