הפלסטינים הציגו את התנאים שלהם להסכם הנורמליזציה המתהווה של ישראל מול סעודיה, שכוללים, בין היתר, תוספת תשלום של מיליוני דולרים לרשות ושליטה בקרקעות נוספות בגדה. 

פרשן הניו יורק טיימס: "ממשלת נתניהו לא נורמלית, לא לנורמליזיציה עם סעודיה"
דרך אבו מאזן: סעודיה מתקדמת לעבר נורמליזציה עם ישראל
דיווח: האם לפיד יסכל את הסכם הנורמליזציה המתגבש מול סעודיה?

כך, גורמים פלסטיניים רשמיים קיימו שיחות בריאד, ופגשו את היועץ לביטחון הלאומי הסעודי. רשימת התנאים שהם הציגו לנורמליזציה כללה, בין היתר, העברה של קרקעות בגדה משטחי C המצויים תחת שליטה ישראלית לשליטה פלסטינית, הפסקת בניית התנחלויות נוספות בגדה וחידוש התמיכה הפיננסית של סעודיה לרשות הפלסטינית, שצומצמה החל משנת 2016 ונפסקה לחלוטין לפני כשלוש שנים.

בנוסף, הפלסטינים דורשים את הפתיחה המחודשת של הקונסוליה האמריקאית בי-ם שהיא הנציגות הדיפלומטית לרשות שנסגרה על ידי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, כמו גם את חידוש המו"מ בין הפלסטינים לישראל בתיווך אמריקאי.

כזכור, בסוף החודש שעבר דווח כי גורמים רשמיים סעודים אמרו שהם מנסים לקבל את תמיכתו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן בנוגע קשרים פתוחים עם ישראל, שייתן לגיטימציה רבה יותר לכל הסכם וימנע כל האשמות נגד ריאד ולפיהן היא תקריב את רעיון המדינה הפלסטינית למען קידום מטרותיה. ההכרה בישראל רגישה במיוחד עבור ערב הסעודית, משום שהיא שבשטחה האתרים הקדושים ביותר לאסלאם, מה שמקנה לה מעמד מיוחד בעולם המוסלמי.