ברוסיה סבורים שכלל שהמלחמה באוקראינה תילך ותתארך, כך השחיקה בתמיכה מצד אירופה וארצות הברית בקייב תלך ותגדל. עם זאת, בקרמלין סבורים שבניגוד לחילוקי הדעות בקרב מדינות אירופה, וושינגטון תמשיך לעמוד לצידה של אוקראינה.

חשש במערב: "רוסיה מתכוננת למערכה ארוכת שנים באוקראינה"
משבר האקלים והתמיכה באוקראינה: ביידן נאם בעצרת הכללית של האו"ם

הדברים נאמרו כיומיים לאחר שמימון נוסף שהיה אמור לעבור לקייב הוסר מהסכם הפשרה שהושג בקונגרס האמריקאי ומנע את השבתת הממשל. התמיכה במיליארדי דולרים במאמצי המלחמה של אוקראינה הפכה לסוגייה נפיצה בוושינגטון המפולגת, והאגף הקיצוני במפלגה הרפובליקנית התעקש שלא לכלול סיוע נוסף לקייב בתקציב הפדרלי הקרוב.

תומכיה של קייב בקונגרס, דמוקרטים ורפובליקנים, הדגישו כי הם לא יוותרו בנושא שצפוי להיות אחד מסלעי המחלוקת בדיונים שיתנהלו לאורך 45 הימים הקרובים, שבסיומם ייגמר התקצוב הזמני של הממשל. הנשיא ביידן הפציר ביו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי "להפסיק עם המשחקים". ביידן הוסיף כי יש לו "ציפייה מלאה" ממנו להבטיח את העברתה של חקיקה נפרדת לסיוע לאוקראינה בזמן הקרוב".

באירופה הדעות סביב המשך העברת המימון לאוקראינה חלוקות. נשיא פולין אנדז'יי דודה התייחס למלחמה באוקראינה בשולי עצרת האו"ם, והשווה את המדינה ל"אדם טובע שנאחז בכל דבר, ומאיים להטביע את מי שמנסה לעזור לו". לדברי הנשיא הפולני, אוקראינה מוצאת את עצמה במצב קשה מאוד, אז "היא תופסת כל מי שהיא יכולה. אבל פולין חייבת לפעול למען האינטרסים שלה ולפעול באופן שמגן על עצמה, כי אם היא טובעת היא תטביע את כל האחרים, והם לא יוכלו כבר לקבל עזרה". מנגד, הוא ביקש להזכיר לקייב כי הוא מעביר סיוע מפולין.

נשיא פולין אנדז'יי דודה בפגישה עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בקייב (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS)
נשיא פולין אנדז'יי דודה בפגישה עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי בקייב (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS)

דברים דומים עולים בסקר שנערך לאחרונה על ידי היורוברומטר מטעם הנציבות האירופית ומוסדות האיחוד האירופי, ממנו עלה כי שיעור אזרחי האיחוד האירופי "שמסכימים" או "מסכימים לחלוטין" עם תמיכה כספית וצבאית באוקראינה ירד באופן משמעותי מאז תחילת המלחמה.  הוא גם מצא כי שיעור התומכים באופן מלא או מלא לגמרי בסנקציות על רוסיה ירד מ-55% ל-46% בין אפריל 2022 לאוגוסט 2023, בעוד שהשיעור שאמרו את אותו הדבר לגבי קבלת פליטים מאוקראינה ירד מ-55% ל-36%.