בכירה ב-CIA מזהירה כי תוכניות הבינה המלאכותית של סין עשויות להוות איום פוטנציאלי על הביטחון הלאומי של ארה"ב, בעוד שהסוכנות פועלת גם לפרוס את הטכנולוגיה בצורה שתועיל לארה"ב.

"ייתכן שהבינה המלאכותית הצילה לי את חיי הנישואין": כיצד תשפיע הטכנולוגיה על חיינו?

לקשמי ראמן, מנהלת הבינה המלאכותית ב-CIA, אמרה בכנס Politico AI & Tech השבוע כי הסוכנות עוקבת אחר תוכנית הבינה המלאכותית של סין - עם דאגה לגבי האופן שבו היא תוכל לנצל את הטכנולוגיה.

"הם צומחים לכל עבר", טענה.

דאגה זו מהדהדת את הדאגות של גורמים אחרים בממשלה הפדרלית. הערכת האיום של מחלקת ביטחון המולדת אמרה כי "ההתפשטות של כלי בינה מלאכותית נגישים ככל הנראה תתמוך בטקטיקות של היריבים שלנו".

"מדינות לאום המבקשות לערער את האמון במוסדות הממשל שלנו, את הלכידות החברתית ואת התהליכים הדמוקרטיים משתמשות בבינה מלאכותית כדי ליצור קמפיינים אמינים יותר של מידע מוטעה, מידע שגוי ומידע כוזב, בעוד שגורמים זדוניים ברשת משתמשים בבינה מלאכותית כדי לפתח כלים וגישות חדשות המאפשרות להם לפגוע במספר רב יותר של קורבנות ולאפשר מתקפות סייבר גדולות יותר, מהירות יותר, יעילות יותר וקשות להתחמקות", אמרה ההערכה.

אך ראמן אמרה כי לעוצמת הטכנולוגיה יש גם פוטנציאל חיובי עבור ארה"ב, כולל מתן אפשרות לסוכנים לעבור על כמויות עצומות של נתונים ולזהות מגמות שלא היו אפשריות ללא הטכנולוגיה. עוד אמרה גם שהסוכנות מפתחת צ'אטבוט פנימי שיעזור במחקר ובכתיבה.

"מה שבינה מלאכותית מאפשרת לפעמים בתחומים אלה היא היכולת לעשות זאת בקנה מידה ובמהירות שלא היו אפשריים בעבר", אמרה, לפי הפרסום. "זה הרבה יותר זמין, והרבה יותר קל לאנשים".

היא אמרה גם שהסוכנות מחפשת עובדים, ואמרה לכנס כי "אנחנו צריכים את האנשים שיכולים לעשות את סוג העבודה הזה".

ישנם גם התלהבות וגם דאגה לגבי השימושים הפוטנציאליים של הטכנולוגיה. מחוקקים בקונגרס נפגשו לאחרונה עם ענקי טכנולוגיה, מנהיגי איגודים ומומחים כדי לדון כיצד הכי טוב לווסת את הטכנולוגיה.

סקר עדכני של Pew Research מצא כי רוב האמריקאים "יותר מודאגים מאשר נלהבים" מהשימוש הגובר בבינה מלאכותית בחיי היומיום, מספר שגדל באופן דרמטי בשנים האחרונות.