נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס אתמול (חמישי) להתרסקות המטוס המסתורית, בה נהרג ראש שכירי החרב של 'כוח וגנר', יבגני פריגוז'ין, באוגוסט האחרון ואמר כי היא התרסקות המטוס נגרמה בעקבות פיצוץ רימוני יד בגוף המטוס, ולא על ידי מתקפת טילים מכוונת, כפי שנטען.

חשש במערב: "רוסיה מתכוננת למערכה ארוכת שנים באוקראינה"
מותו של מנהיג כוח וגנר: הדיילת של יבגני פריגוז'ין חשפה פרט "חשוד"
 
כזכור, לפני כחודש וחצי מטוסו הפרטי של פריגוז'ין התרסק צפונית למוסקבה וכל השוהים במטוס נהרגו, ביניהם שני בכירים בכוח וגנר, ארבעת שומרי הראש של פריגוז'ין ושלושה חברי צוות.

פוטין, ששמר על שתיקה בנוגע למות המנהיג, חשף כי המטוס פוצץ מבפנים, זאת על פי דיווח של ועדת החקירה של רוסיה. "שברי רימוני יד נמצאו בגופות ההרוגים בהתרסקות", אמר הנשיא הרוסי בפגישה של מועדון הדיונים Valdai באתר נופש בסוצ'י בים השחור. "לא הייתה שום השפעה חיצונית על המטוס - זו כבר עובדה מבוססת", הוסיף, ולכאורה ביטל את הטענות האמריקאיות שטענו לאחר האירוע כי המטוס הופל. הקרמלין דחה כ"שקר מוחלט" את הטענות הללו, על פיהן פוטין הביא למותו של פריגוז'ין כנקמה.

פוטין לא מסר פרטים נוספים על האופן שבו ניתן היה לפוצץ רימון או רימונים על הסיפון, אך אמר כי לדעתו החוקרים טעו בכך שלא ביצעו בדיקות אלכוהול וסמים בגופותיהם של אלו שמתו בהתרסקות. זאת לאור העובדה כי בחיפושים במשרדיו של וגנר בסנט פטרסבורג, שירות הביטחון של FSB מצא 10 מיליארד רובל (100 מיליון דולר) במזומן ו-5 ק"ג (11 פאונד) של קוקאין. "לדעתי, בדיקה כזו הייתה צריכה להתבצע אבל היא לא הייתה", ציין.