נשיא הקונגרס העולמי היהודי רונלד ס. לאודר, התייחס למתקפה הרצחנית שהחלה הבוקר (שבת) על ישראל: ״היום, אנו ביחד בצער וכאב רב, מתאבלים על האובדן הטרגי של חיים יקרים בעקבות אסון שאין לתאר. עם מאות נפשות שנלקחו, מעל ל 1000- פצועים, ועשרות נחטפים, ומאות רקטות שכוונו לאוכלוסיה אזרחית בזמן כתיבת מילים כואבות אלו. אנו עדים בתדהמה ובכעס את התפשטות ההתקפה האימתנית והברברית המתרחשת כעט בישראל , לצד פשעי מלחמה שמבוצעים על ידי הפרוקסי של איראן, חמאס, בדרום ישראל.

עוד שאנו מתמודדים עם הזעם מההתקפה חסרת התקדים הזו, נזכור את ההתמודדויות שהגדירו אותנו לאורך ההיסטוריה. לבנו עם משפחות
ההרוגים, הפצועים והחטופים, ואנו משתפים בתפילותינו ובצערנו עם כל אחד מאותם שנפגעו מהמתקפה האכזרית שנערכת כעת על ישראל.
בהתקפה וקרבות שלא ידעה ישראל מזה 50 שנה.

בזמנים אלו של אפלה וצער, אנו תומכים בזכות הבלתי מעורערת של ישראל להגן על עצמה ועל ביטחונה, ובו זמנית אנו מחדדים את המחויבות שלנו לשלום ואחדות בעמו. אנו לא נוגדר על ידי פעולות טרור, ונעמוד ביחד נגד אלה שרוצים לפגוע במדינה שאנו אוהבים ובערכים שלנו. אני קורא לקהילתנו לתמוך זו בזו בעוז ובאחדות ללא פשרות ולהישאר ערניים בכל מקום בעולם – ולא לתת לפוליטיקה ולפוליטיזציה להפריד בינינו.

לחברינו החדשים של ישראל במזרח התיכון ולשותפינו לשלום בהסכמי אברהם, אני קורא לכם לקדם שיחות לבטיחות של כל השבויים בידי חמאס ולעבוד לשחרורם מידית. אני מביע הכרת תודה לנשיא ביידן, מזכיר המדינה בלינקן, לממשלת ביידן ומנהיגות שתי המפלגות בקונגרס ורוב ראשי הערים והמושלים ברחבי ארצות הברית, ולמנהיגים רבים נוספים מרחבי העולם על תמיכתם הידידותית והתמיכה המתמידה שלהם למדינת ישראל ברגע של מצב קשה זה, שהוא ברמה לא נראית מזה חמישים שנה.

בתור נשיא של הקונגרס היהודי העולמי עם קשרים ארוכים ועמוקים בכל האזור, אני עומד מוכן לעשות כל שיהיה נדרש לתמיכה בממשלת
ביידן ובבעלי ברית של ישראל בזמן זה. יהיי זכרם של הנרצחים ברוך, וחזרה הביתה בטוחה, בריאה ומהיר לכל החטופים והפצועים. ושצה"ל יתן פתרון מהיר וניצחוני לסכסוך זה עם פגיעה מינימלית לעמנו וכוחותיו".