אלמוג מאיר ז'אן, מאור יהודה, נחטף על ידי מחבלי חמאס מהמסיבה ברעים ונמצא בשבי בעזה. בשעה 12:30 ביום שבת, חמאס שיחרר סרטון בו רואים בבירור את אלמוג אזוק ומפוחד, יחד עם עוד ארבעה צעירים בחדר מעופש, כנראה בשבי בעזה. זה היה אות החיים האחרון שקיבלו משפחתו מאלמוג. בעקבות הדאגה לאלמוג, בני משפחתו יצאו ליוון כדי לעורר את המודעות בעניין החטופים.

אורית מאיר, אמא של אלמוג, ואבירם מאיר, דודו, ייפגשו היום (שני) עם נשיאת יוון, קתרינה סקלארופולו, בשעה 11:00 בבוקר, עם הארכיבישוף של אתונה וכל יוון, לרוניאמוס, בשעה 12:00, ועם נשיא הפרלמט היווני, קונסטנטין טסולאס, בשעה 14:30.

בשיחה עם "מעריב", סיפר דודו של אלמוג, אבירם מאיר: "אנחנו באיזושהי הבנה שחייבים להביא את הסיפור של החטופים למודעות, עד כמה שניתן. מודעות בינלאומית. אם בעקבות הפגישות הללו עם המנהיגים יהיה סיכוי גבוה שזה יישאר במודעות בעקבות פגישה עם מקבלי ההחלטות, זה דבר חשוב ביותר. במהלך הפגישות נביע דאגה מאוד גדולה, נספר את הסיפור ונבקש לפעול וללחוץ על כל מי שמקורב בצורה כזו או אחרת למתווכים קטאר ומצרים או לכל אחד ממקבלי ההחלטות במזרח התיכון כדי לקדם את שחרור החטופים, זאת הכוונה, להביא מודעות, סיפור אישי ולהעביר את הקושי בכלל בלספר את הסיפור של השביעי באוקטובר, הסיפור הישראלי". עוד הוסיף כי "מן הסתם, גם להוביל ללחץ על מקבלי ההחלטות".

אלמוג מאיר ז'אן (צילום: באדיבות המשפחה)
אלמוג מאיר ז'אן (צילום: באדיבות המשפחה)

לגבי עבודת המטה הישראלי, אמר אבירם כי "אני יודע שהמודיעין עובד. שמעתי משר החוץ, שמעתי מגל הירש ומגורמים שונים שנפגשנו איתם, כמו יוסי כהן. התחושה היא שבמודיעין עובדים. אני לא שותף, אני לא יודע, אין לי מושג מה יקרה ברגע שתצטייר תמונה מודיעינית. צריך להגיע לכל מקום שירצו לשמוע אותנו, בישראל ובעולם. חייבים לשמור על תהודה גבוהה, לא לתת הקלות לעזה כאשר אין סימן חיים. להקשות על אסירי חמאס, כל עוד אין אינדיקציה על החטופים שלנו", קרא.

"אנחנו נעביר את המסר הזה בכל במה אפשרית בארץ ובעולם. אין סיבה לתת עזרה הומניטרית למי שלא מקדם כלום בנושא החטופים שלנו", הוא הבהיר. "אנחנו ברכבת הרים. הייתה תקווה לפעילות של צה"ל ולאחריה חששנו והתבדנו שבעקבות חזרת החטופה במבצע הצבאי אחרים יפגעו מזה. אין לי מושג מה קורה ומה קרה בבונקרים והמנהרות. החשש הוא אמיתי".

לגבי קבלת הפנים ביוון, אמר כי "יש אווירה חיובית ברמת מקבלי ההחלטות. יש קבוצה קולנית של פלסטינים ומוסלמים שמפגינים כעת, לכן אמרו לנו לא לצאת מהמלון. זה מוזר להיות כאן עכשיו אבל המטרה לשמה באנו חשובה יותר".

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, ציינה: "עיר שלמה מגויסת לחזרתו של אלמוג יחד עם כל החטופים. במוצ"ש קיימנו עצרת בהשתתפות מאות תושבים שמתפללים לשובו ומחזקים את משפחתו היקרה. מעבר לאהבה הגדולה שאנו עוטפים את משפחתו, אנו מעמידים סיוע עבורם לצרכים היומיומיים שיאפשרו להם לעבור את התקופה הקרובה עד לחזרתם בעזרת השם של כל החטופים וניצחון מוחץ על החבורה הנאצית חמאס".