"לישראל אכפת מאזרחים בעזה יותר מאשר לחמאס", הזהיר שגריר ישראל לשעבר בבריטניה, מארק רגב. הוא האשים את ארגון הטרור בלכידת אזרחים בשדה קרב תוך שימוש בהם כמגן אנושי כדי "להגן על מכונת הטרור".

בעוד שהלחימה נכנסה לשבוע החמישי שלה, כוחות צה"ליים כיתרו את העיר עזה ונכנסו פנימה - השמידו את מעוזי חמאס ושלחו עשרות אלפי פלסטינים להימלט מהקטל. עם זאת, דווח כי כ-100,000 אזרחים עדיין נותרו בקו האש. רגב אמר ל-The Sun : "לא רצינו לראות חפים מפשע נקלעים לאש הצולבת. לכן קראנו להם לנוע דרומה למשך העימות. חמאס, לעומת זאת, אומר את ההיפך: 'הפכו לשהידים למען המטרה שלנו' ".

פלסטינים עוזבים את צפון רצועת עזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פלסטינים עוזבים את צפון רצועת עזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

הוא המשיך: "הם לא עשו זאת רק במילים, אלא הם הציבו מחסומים פיזיים ובאיומי ירי מנעו מאנשים לברוח. "לישראל אכפת הרבה יותר מגורלם של אזרחי עזה מאשר לחמאס, שמוכן שכולם ימותו". לדבריו של השגריר לשעבר, ארגון הטרור - ששולט ברצועה ביד קשה ואינו דואג לרווחת התושבים - מחביא את נשקו בבתי ספר, בתי חולים ובתים פרטיים, מה שגורם למספר רב של הרוגים בקרב אזרחים חפים מפשע. עתה, לראשונה, פליטים במקלטי האו"ם מתחילים למחות כנגד חמאס ולדרוש את סיומה של הלחימה.

"ישראל סבורה כי בהיעדר חמאס, צפוי עתיד טוב יותר לפלסטינים. ארגון הטרור גורם למצוקה וייסורים לתושבי עזה ואינו דואג לרווחתם. ישראל מקווה שלאחר המלחמה האזרחים יוכלו לחיות בשלום וביטחון", סיכם רגב.