ארה"ב הציבה היום (שלישי) פרס של עד 15 מיליון דולר עבור מידע על איש עסקים איראני שמפעיל רשת בינלאומית שסייעה למשמרות המהפכה להשיג טכנולוגיות מתקדמות עבור פיתוח של אמצעי לחימה, כולל הכטב"מים התוקפים שבהם משתמשת רוסיה באוקראינה.

אחרי שנותרה המועמדת האחרונה מול טראמפ: המבחן הכי חשוב של ניקי היילי
טראמפ מעוניין בכיפת ברזל? "זאת תהיה טכנולוגיה פורצת דרך" | צפו

על פי הרשויות בארה"ב, חוסיין האתפי ארדכאני מפעיל בעשור האחרון רשת שמתפרשת על פני המזרח התיכון ומזרח אסיה - כולל חברות באיחוד האמירויות, מלזיה והונג קונג - לטובת רכישה והעברה של חומרים, טכנולוגיות רגישות ורכיבים מתוצרת ארה"ב ומדינות אחרות עבור ארגון הפיתוח הצבאי של חיל האוויר של משמרות המהפכה.

הרכיבים שנרכשו על ידי ארדכאני שימשו לפיתוח תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים, ובראשם הכטב"מים התוקפים מדגמי שאהד-136 ושאהד-131 שגם הועברו לרוסיה ומשמשים למתקפות נגד יעדים אזרחיים וצבאיים ברחבי אוקראינה.

מחלקת המדינה הודיעה היום על פרס של 15 מיליון דולר עבור מידע שיוביל לסיכול של הרשת של ארדכאני. המהלך מצטרף להודעת משרד המשפטים בחודש שעבר על הגשת כתב אישום נגד איש העסקים על פשעים שקשורים לרכש של רכיבים מיקרואלקטרוניים דו שימושיים מתוצרת ארה"ב עבור איראן, במקביל להכנסתו של ארדכאני לרשימת הסנקציות של משרד האוצר.

פעילות ההגנה וההתקפה של החטיבה הדרומית (צילום :דובר צה"ל)