למרות ששופטי בית הדין הבינלאומי לא דרשו את הפסקת הלחימה בעזה, שרת החוץ של דרום אפריקה נלדי פנדור, שנכחה בדיון, אמרה אחרי גזר הדין, כי תתחייב הפסקת אש כדי לבצע את ההוראות הזמניות שהתקבלו. גם נציג הרשות הפלסטינית אמר, כי תידרש הפסקת אש. נדור אמרה כי לישראל "יש חברים חזקים" שיצטרכו לחייב אותה לבצע את החלטות, כשהיא מתכוונת ככל הנראה לארצות הברית. 

ההרפתקה בהאג המחישה את ההבדל בין המשיחים לציונים האמיתיים
בעת שדניאל נמצאת בשבי החמאס: בן זוגה הציע לה נישואין - "מחכה להתאחד איתה"

בהחלטות שהתקבלו, הושארו קביעות לא נעימות המחשידות את ישראל בכוונה לביצוע רצח עם. כך, למשל, בסעיף המטיל על ישראל למנוע ככל יכול ביצוע רצח עם הושארה ההוראה לדאוג ש"לא ימנעו ילודה מנשים פלסטיניות.

אחרי שנפצע קשה: עידן עמדי משוחרר מבית החולים (צילום :אבשלום ששוני)

צויין שהשופט ברק, שפרסם גם חוות דעת נפרדת, הצטרף להצבעת הרוב בכמה החלטות על צעדים- כמו, למשל, זו שקראה להימנע מהצהרות הסתה לרצח עם, או אספקת סיוע דחוף לאוכלוסיה. היחידה שהצביעה באופן עקבי נגד כל ההחלטות וההוראות לישראל, היתה דווקא  השופטת מאוגנדה ג'וליה סבוטינדה.

בתוך כך, צרפת מסרה כי היא "מחויבת עמוקות לחוק הבינלאומי ומחדשת את אמונה ותמיכתה בבית הדין הבינלאומי לצדק". היא רושמת לפניה שבית הדין החליט על סעדים זמניים תוך ציפיה לשיפוט על סמכויותיו ועל עצם התביעה. במסגרת זו בית המשפט  יודיע בקרוב למדינות שחתמו על האמנה נגד רצח עם, על האפשרות שיש להן להציג את הערותיהן. צרפת תשתמש בזכות זו, ותציין את החשיבות שהיא מיחסת  לכך שקביעת פשע "ג'נוסייד" מחייבת קביעת כוונת תחילה. שר החוץ  הצרפתי כבר הודיע כי "יש לשמור על  משמעותן של המלים".

בינתיים, פועלת צרפת למען הפסקת אש, שאת חשיבותה הדגישה פעמים רבות, כפי שהזכירה את החשיבות של כיבוד מלא של החוק בינלאומי על ידי ישראל. כמו בית המשפט, צרפת גם קראה לשחרורם המיידי וללא תנאים של בני הערובה המוחזקים בעזה, בתוכם שלושה אזרחים צרפתים. "החלטת בית המשפט מחזקת אותנו לפעול להשגת מטרות אלה", אומרת ההודעה הצרפתית.