קטאר וארצות הברית פועלות יחד על מנת לגרש את בכירי חמאס המתגוררים בדוחא, כך דווח היום (שישי) ברשת "אל-ערביה" הסעודית. כזכור, קטאר משמשת כמעונו המרכזי של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, כשיחד איתו מתגורר שם גם קודמו בתפקיד ח'אלד משעל, שהגיע לקטאר ב-2012. עוד דווח בערוץ הסעודי כי המשא ומתן להשלמת עסקה לשחרור חטופים, על בסיס המתווה שהוסכם עליו בפסגת פריז, תקוע, וכי תגובת חמאס הביכה את מצרים.

בחודש אוקטובר האחרון, כשבועיים לאחר שהחלה המלחמה, בכיר קטארי שוחח עם סוכנות הידיעות הצרפתית (AFP) וסיפר כי הלשכה המדינית של חמאס נפתחה בקטאר בשנת 2012, בתיאום עם ממשל הנשיא אובמה. מאז שפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר, הבהיר שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, כי "לא יהיו עסקים כרגיל עם חמאס". עם זאת, העיתון "א-שארק אל-אווסט" הפועל מלונדון, דיווח באותו החודש כי דוחא תמשיך לארח את בכירי ארגון הטרור, כשלטענת העיתון, תהיה הפרדה בין הנהגת חמאס למקבלי ההחלטות בקטאר.

עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)
עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)

חאלד משעל  (צילום:  REUTERS/Suhaib Salem)
חאלד משעל (צילום: REUTERS/Suhaib Salem)

לפני כחודשיים דיווח ערוץ "מכאן" מפי גורמים שונים, כי בכירים בארגון הטרור עזבו את קטאר במפתיע וללא התרעה מוקדמת. גורמים שונים ניסו לחייג לאותם בכירים במטרה להבין לאן נעלמו, אך לא הצליחו כי הטלפונים שלהם כבויים. על פי הערכות, הבכירים עזבו ללבנון, אלג'יריה או איראן.