על רקע המלחמה ברצועת עזה: העיתון הקנדי "לה פרס" פרסם קריקטורה אנטישמית שהציגה את ראש הממשלה בנימין נתניהו כערפד מהסרט הגרמני "נוספראטו" מ-1922. הקריקטורה מרמזת על כך שראש הממשלה צמא דם, לצד הכיתוב - "נוספניאהו, בדרך לרפיח". הדמות שימשה את התעמולה בנאצית בשנות ה-20 וה-30.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הגיב על הקריקטורה, שלבסוף נמחקה, ואמר כי "התוכן האנטישמי לא מקובל, הקריקטורה כלל לא הייתה צריכה להתפרסם". הסערה מגיעה על רקע ההודעה של קנדה כי תפסיק למכור נשק לישראל. זאת, למרות שהצעה שעברה השבוע הנבחרים שקבעה כי פעולה כזו אינה מחייבת.

"זה דבר אמיתי", אמרה מלאני ג'ולי, שרת החוץ של קנדה, לאחר שרוב חברי הפרלמנט והקבינט הליברליים הצביעו בעד ההצעה המתוקנת של המפלגה הדמוקרטית החדשה, ה-NDP, שלטענת מספר ארגונים יהודיים פוגעת בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני ארגון הטרור חמאס. 

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר בתגובה להחלטת ממשלת קנדה על עצירת ייצוא נשק לישראל, כי "מצער שממשלת קנדה נוקטת בצעד שמערער על זכותה של ישראל להגנה עצמית מול מרצחי החמאס שביצעו פשעים נוראיים נגד האנושות ונגד אזרחים ישראלים חפים מפשע וביניהם זקנים, נשים וילדים. ההיסטוריה תשפוט לחומרה את צעדה הנוכחי של ממשלת קנדה. מדינת ישראל תמשיך להילחם עד להשמדת חמאס והשבת כל החטופות והחטופים הביתה".