על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס, נרשמו עימותים רבים באוניברסיטאות ברחבי ארצות הברית. באוניברסיטת קולומביה שבניו יורק ובאוניברסיטת UCLA שבלוס אנג'לס התרחשו אירועים אלימים, ובלוס אנג'לס בין היתר פוזר גז מדמיע.  אראל סג"ל ויריב אופנהיימר שוחחו היום (רביעי) בתוכניתם ברדיו 103fm עם ד"ר מייקל אורן, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, שחשף כי התבקש על ידי הבוגרים היהודים של האוניברסיטה לייצג אותם מול התקשורת ובקונגרס.

בארגון מופתי ובמימון אדיר: מי עומד מאחורי ההפגנות האנטישמיות בארה"ב?
לא רק בארה"ב: ההפגנות הפרו-פלסטיניות מתרחבות גם באירופה ובמזרח התיכון

הוא הוסיף: "לפני כמה ימים יצאתי בקריאה לנשיא ביידן לחקור את מקורות המימון של אותן ההפגנות בקולומביה ובשאר הקמפוסים - אני לא אתפלא אם יש להם קשר לארגוני הטרור".

הוא הדגיש כי "יש תפקיד לתעמולה בעידוד ההפגנות בקמפוסים - זה ברור, נוצרה אווירה אנטי ישראלית ואנטי יהודית שמקורה בעלילות דם מימי הביניים". בהמשך ביקש לציין כי "הממשל לא אוהב את זה כי הוא זוכר שבשנת 68' קרה משהו דומה - השתלטות על אותו הבניין באוניברסיטת קולומביה. זה התחיל שם והתגלגל לקמפוסים אחרים, כך שנוצר כאוס גדול והדמוקרטים הפסידו בבחירות".

הממשל לא אוהב את זה. השתלטות המפגינים על בניין באוניברסיטת ''קולומביה'' (צילום: REUTERS/Caitlin Ochs)
הממשל לא אוהב את זה. השתלטות המפגינים על בניין באוניברסיטת ''קולומביה'' (צילום: REUTERS/Caitlin Ochs)

על המשמעות עבור המפגינים הפרו-פלסטינים, אמר כי "ההפגנות מעניקות למפגינים תחושה של קהילה, של משמעות בחיים. מרגיש טוב להתעטף בכאפייה, להשתלט על בניינים ולצעוק סיסמאות ריקות. זה משפיע עלינו מאוד - היהודים שם מרגישים מאוימים ומותקפים, גם פיזית". עוד הוסיף: "מעבר לכך, ההפגנות משפיעות גם מבחינה אסטרטגית ופוליטית, כי הן מושכות את המפלגה הדמוקרטית שמאלה. ההשפעה הזאת תגיע לשיאה בכנס של הנשיאות של המפלגה בשיקגו הקיץ. זה יהיה שם".