בסוף השבוע יתקיים בדאלאס טקסס כנס תמיכה בישראל תחת הכותרת ISRAEL YOU ARE NOT ALONE, בו כמה מבכירי התנועה האוונגליסטית בארה"ב יעלו על במה אחת כדי לתמוך בישראל ולעמוד לצידה, ולקרוא למאבק באנטישמיות. מי שעומד מאחורי ההתארגנות הוא ד"ר מייק אוונס, יו"ר ארגון JPT Team's) (Jerusalem Prayer, מראשי התנועה האוונגליסטית בארה"ב ואחד מתומכיה הגדולים של מדינת ישראל.

נתונים מדאיגים: רק 33% מהצעירים האוונגליסטים תומכים בישראל
מעריכים רק את מי ששונא אותנו: העוול שגורמת התקשורת בישראל

"750 מיליון אוונגליסטים עומדים בימים אלו לצד ישראל" אומר ד"ר אוונס, שמגדיר עצמו כנוצרי- ציוני. "חשוב שעם ישראל ידע שהוא לא לבד בשעה קשה זו, יש לצידו מאות מיליוני תומכים ואת הקול הזה חשוב להשמיע".

התנועה האוונגליסטית היא תנועה בתוך הדת הנוצרית הפרוטסטנטית, והם מונים כיום קרוב ל-700 מיליון מאמינים ברחבי העולם. הדגשים העיקריים שלהם הם ערכי המשפחה, לימוד אינטנסיבי של כתבי הקודש שלהם, אדיקות אישית ומוסריות ציבורית.

מייק אוונס (צילום: מוזיאון ידידי ישראל)
מייק אוונס (צילום: מוזיאון ידידי ישראל)

ד"ר אוונס, בן לאם יהודיה ונכד לניצולי שואה, גדל והתחנך כנוצרי, אך הדת היהודית היתה תמיד קרובה לליבו. כילד חווה גילויי אנטישמיות, מה שהוביל אותו בבגרותו להקדיש עצמו למען מאבק באנטישמיות ובשנאת ישראל, ואף להקים לפני 9 שנים את מוזיאון ידידי ישראל (FOZ), השוכן במרכז ירושלים ומוקדש להוקרת העם היהודי ולאלו העומדים לצידו. 

"אירועי 7 באוקטובר טלטלו אותי, והיה לי ברור כמו לתנועה האוונגליסטית כולה, שעלינו לעמוד לצד מדינת ישראל יותר מתמיד באופן חד משמעי ובלתי מתפשר", אומר ד"ר אוונס. עם פרוץ המלחמה עלה על טיסה לארץ ממקום מושבו בטקסס, ומאז הוא נמצא על קו ישראל – ארה"ב, במה שהוא רואה כשליחותו החשובה ביותר.

"המלחמה אמנם מתרחשת במדינת ישראל אבל אסור שנטעה, זוהי מלחמה על עתיד העולם המערבי ובראשו ארה"ב. תראו את מה שקורה אצלנו בקמפוסים בארה"ב. פורעים תולשים את דגלי ישראל וארה"ב ומניפים במקומם דגלים של ארגוני טרור, ויהודים נאלצים להסתיר את הזהות שלהם", אומר ד"ר אוונס. "במשך שנים האחים המוסלמים בנו תאים רדיקלים והם מתפרצים עכשיו אצלנו בקמפוסים באופן מתוזמן ומאורגן, ושוטפים את המוחות של מנהיגי המחר. זה לא התחיל ב-7 באוקטובר, זה תהליך של שנים שכולל אידיאולוגיה ברורה להשמיד את אמריקה וישראל, והרבה מאוד כסף שכבש את האקדמיה האמריקאית".

הפגנה פרו פלסטינים מול בניין הניו יורק טיימס (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו פלסטינים מול בניין הניו יורק טיימס (צילום: רויטרס)

ד"ר אוונס, שביחד עם מנהיגים אוונגליסטים נוספים, מוטרד מהמראות בקמפוסים האמריקאים, פועל בזירה זו מול מושלים וסנטורים רפובליקנים, במטרה שתופעל "יד קשה בדיכוי הפרעות", כהגדרתו. כך לדוגמה פעל מול מושל טקסס, גרג אבוט הרפובליקני, שהיה הראשון להורות על מעצרים בהפגנות הפרו פלסטיניות באוניברסיטת טקסס. 

הקשר ההדוק בבין התנועה האוונגליסטית למפלגה הרפובליקנית, הוביל בעבר לשורה של החלטות הנוגעות לישראל, בהן ההחלטה של הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים או ההכרה בריבונותה של ישראל ברמת הגולן. בשבועות האחרונים פעלה התנועה מול המפלגה לאשר את חבילת הסיוע לישראל, שכללה כזכור גם סיוע לאוקראינה ולטייוואן.

הובילו להעברת השגרירות בירושלים בתקופתו של דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
הובילו להעברת השגרירות בירושלים בתקופתו של דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

את קשריו עם חברי קונגרס רפובליקנים מנצל אוונס גם כדי להשמיע את זעקתם של בני משפחות החטופים. מאז 7 באוקטובר ארגן עשרות מפגשים של חברי קונגרס עם המשפחות והתלווה לחלקם במסעות הסברה ברחבי הארה"ב. את זעקת החטופים הוא דואג להדהד מדי יום למיליוני עוקביו ברשתות החברתיות.

בחודש שעבר עלה בישראל קמפיין במימונו של ד"ר אוונס, שכותרתו סוף משטר האייתולות באיראן ובמרכזו שעון חול, המסמל את קיצו של המשטר האסלאמי במדינה. שעון החול נבחר כרפרנס לשעון החול שהוצב במרכזה של כיכר פלסטין בטהרן עם מועד להשמדת מדינת ישראל. הקמפיין שעלה על רקע המתקפה האיראנית על ישראל, עורר עניין רב ברשתות האיראניות ובעיקר בקרב מתנגדי המשטר, ונועד להעביר את המסר שד"ר אוונס פועל להעבירו כבר 7 חודשים- שמדובר במלחמה משותפת, על עתיד העולם המערבי.

השלט שמימנו האוונגליסטים (צילום: מוזיאון ידידי ישראל)
השלט שמימנו האוונגליסטים (צילום: מוזיאון ידידי ישראל)

"אל תתנו לתמונות מההפגנות והפרעות בעולם לבלבל אתכם, לישראל יש גב חזק ותמיכה רחבה בארה"ב ובמדינות רבות באירופה." אומר ד"ר אוונס, "המתקפה הפושעת על ישראל חייבת להדליק את כל נורות האזהרה בעולם המערבי, לשנות דיסקט ולהתחיל לפעול בכל האמצעים נגד מי שמבקשים להשמיד אותנו ולכונן עלינו חליפות אסלאמי".