ב-14 באפריל המתיחות הביטחונית העולמית נמתחה לקצה, כאשר איראן פתחה במתקפה חסרת תקדים נגד מדינת ישראל.  על פי הרשויות 99 אחוז מתוך כ-300 טילים ומזל"טים ששוגרו משטח איראן יורטו במבצע הגנתי לילי מרהיב שהביא לידי ביטוי שנים של מחקר ופיתוח, חינוך ויכולות חשיבה מחוץ לקופסא. המבצע  ההגנתי גם הדגים את ההשפעה ארוכת השנים של השקעות בינלאומיות במדינה, שעזרו לתמוך בכלכלה הישראלית לאורך חודשי המלחמה היקרה מול חמאס בדרום וחיזבאללה בצפון.

מאז אירועי ה-7 באוקטובר ההרסניים, ארגון הבונדס, העוסק במכירת אגרות חוב של מדינת ישראל ליהודים בתפוצות,הביא להשקעות חוץ בשווי של כ-3 מיליארד דולר מאז תחילת המלחמה. הארגון מציע למשקיעים את היכולת לתמוך בישראל, במקום ובזמן שהיא הכי זקוקה להם.

צוות ה"ג'רוזלם פוסט" ישב עם נשיא ומנכ"ל ארגון הבונדס, דני נוה, שכיהן בעבר כשר בממשלת ישראל ובעל רקע מגוון במגזר העסקי והפיננסי. נוה חשף בשיחה איך קמפיין לילי שהשיק הבונדס במהלך התקיפות האיראניות, חיזק את יכולתה של ישראל להגן על אזרחיה.

למה כל כך חשוב דווקא עכשיו להשקיע באג"ח של מדינת ישראל?
זו אחת השעות הקשות של מדינת ישראל ורגע קריטי עבורנו. המתקפה האיראנית נגד ישראל הייתה איום חסר תקדים. כבר באותו לילה גורלי התחלתי ליזום קמפיין תמיכה מיוחד עבור ישראל, בזמן שהמל"טים והטילים האיראניים עוד היו באוויר בדרכם לשטח המדינה. ברור לי שכולנו צריכים לעמוד איתן לצד ישראל, ורכישת אגרות חוב של ישראל זו הדרך הישירה והחזקה ביותר להפגין את האמירה הזו ולתמוך במולדתנו היהודית. . המשימה שהתחלתי עם הצוות הנפלא שלנו, כשפרצה המלחמה להעלות משמעותית את הגיוס בתוך זמן קצר הביאה תוך חצי שנה ל- 3 מליארד דולר מכירות גלובאליות- פי 3 מהתוצאות השנתיות הממוצעות שלנו, שיא מאז קמה החברה. בעקבות המתקפה האיראנית שוב החלטנו ללחוץ על הדוושה. במבט קדימה, כשילדיכם ונכדיכם ישאלו אתכם מה עשית למען ישראל ביום שבו הותקפה על ידי איראן, המבקשת להרוס את המולדת היהודית, תוכלו לומר להם בגאווה: סיפקנו לעם ישראל כספים חשובים כדי לעזור להם להתמודד עם יריביהם".

מדוע ישראל זקוקה לאותן השקעות וכיצד הן משמשות לתמיכה במדינה ובאזרחיה?
"על פי דיווחים שונים, ישראל הוציאה כמיליארד עד שני מיליארד שקל בלילה אחד כדי להגן על אזרחיה מהתקיפה חסרת התקדים של איראן. כל השקעה באג"ח ישראלי משפיעה ויכולה לעזור לישראל להפוך לבטוחה יותר. כלכלת ישראל תומכת במאמצי המלחמה, באזרחי המדינה ואנשי הצבא, ובמקביל היא גם שומרת על כוחה שלה. אני גאה לומר שלאג"ח הישראלי יש תפקיד חיוני בהשגה של מטרות אלה. הכספים שאנו מספקים הם חלק חשוב בחוב החיצוני של ישראל, והם מאפשרים לנו כמדינה להתקדם בהשקעות בתשתיות, שיקום, הגנה ועוד. כל דולר ודולר נחשב; אפילו השקעות קטנות יכולות להפוך אתכם  לחלק מהמשימה החשובה הזו".

האם ישראל אי פעם הגיעה למצב של חדלות פירעון באגרות החוב?
"מאז הקמת ארגון הבונדס לפני 73 שנים, מדינת ישראל תמיד שילמה בזמן את הקרן והריבית על אגרות חוב של ישראל, והכלכלה הישראלית תמיד הפגינה חוזק וחוסן לאחר משברים ביטחוניים. אף על פי שאף אחד לא יכול לחזות את העתיד, אני בטוח שזה יהיה המקרה גם הפעם. יש רק לקוות שישראל תהיה מדינה בטוחה וחזקה עוד יותר בתום הימים האפלים הללו".

מה התשואה הנוכחית שאתם מספקים על ההשקעות?
"בנוסף לידיעה שאתם מספקים לישראל תמיכה פיננסית חשובה שהיא זקוקה לה, אנו מציעים כרגע תשואה חזקה ויציבה של למעלה מ-5% על רוב אגרות החוב שלנו, עם מועדים שונים, שנעים משנתיים ועד 15 שנים. יש פה אפשרות לתוספת הכנסה חזקה לתיק ההשקעות". 

איך אנשים יכולים להשקיע ולתרום?
"אם כבר השקעתם בעבר, תוכלו לבצע השקעות נוספות רק על ידי כניסה לאתר IsraelBonds.com וביצוע הרכישה. אם אתה משקיע חדש, פשוט תיכנס אל אתר Israelbonds.com, פתח חשבון, ובצע השקעה עוד היום.כל השקעה באגרות חוב ישראליות משפיעה ועוזרת לישראל להיות בטוחה יותר".

אג"ח ישראל הן השקעה חכמה עם שיעורי ריבית חזקים והן השקעות משמעותיות, המשמשות קשר סמלי עם ישראל ועם ישראל עבור יהודים ברחבי העולם. למידע נוסף, בקרו בכתובת www.israelbonds.com.

תאגיד פיתוח לאג"ח ישראל ("DCI"). הבונדס הוא ארגון פיננסי שמוכר את אגרות החוב של ישראל. התוכן במאמר זה הוכן על ידי הבונדס והג'רוזלם פוסט כחלק מקמפיין פרסום בתשלום עבור הבונדס. זו אינה הצעה להשקעה. קרא בעיון את התשקיף לפני ההשקעה כדי להעריך באופן מלא את הסיכונים הכרוכים בהשקעה באג"ח ישראל. ארגון הבונדס חבר FINRA.