מלחמת חרבות ברזל: שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, אמר היום (שלישי), כי טורקיה הגישה בקשת התערבות לתיק "רצח העם" של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. בנוסף, בית הדין יקיים בימים חמישי ושישי הקרובים דיונים נוספים בעקבות הבקשה של דרום אפריקה. אחת האפשרויות שעל הפרק: הוצאת צו שיורה להפסקת המלחמה.

סערת חוק הגיוס: הדד ליין של הממשלה מתקרב, והדבר הכי חשוב חסר
דיווח ערבי: טנקים של צה"ל החלו לנוע למרכז העיר רפיח

כזכור, דרום אפריקה פנתה בסוף השבוע לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להוציא צווי מניעה חדשים נגד ישראל. זאת, על רקע המבצע ברפיח ואישור קבינט המלחמה להרחיב את הפעולה.

בפנייתה של דרום אפריקה לבית הדין נכתב: "המתקפה של ישראל על רפיח והסיכון הקיצוני שהיא מהווה לאספקה ​​הומניטרית ולשירותים בסיסיים לעזה הם לא רק הסלמה, אלא מובילים לפגיעה בלתי הפיכה בזכויותיו של העם הפלסטיני בעזה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

משפחות החטופים לפני צאתם להאג (צילום: מתן וסרמן)

בנוסף, בפגישה שנערכה באנקרה, נשיא טורקיה ארדואן דיבר בשבח פעילי ארגון הטרור חמאס ותקף את את המדיניות היוונית בנושא. ברויטרס דיווחו כי ראש ממשלת יוון מיצוטאקיס לא נשאר חייב.

במסיבת העיתונאים ארדואן פתח ואמר: "למרות חילוקי הדעות בינינו, אנו מתמקדים באג'נדה חיובית, על ידי שמירה על ערוצי הדיאלוג שלנו פתוחים". ראש ממשלת יוון הוסיף כי הפגישות התכופות של המנהיגים בחודשים האחרונים הוכיחו ש"ניתן לבסס גישה של הבנה הדדית".

בהמשך התייחס נשיא טורקיה לנושא המלחמה בעזה וחזר על עמדתו כי חמאס הינו "תנועת התנגדות". ארדואן אמר כי למעלה מ-1,000 אנשי חמאס מטופלים בבתי חולים טורקיים והוסיף: "אני לא רואה בחמאס ארגון טרור. להיפך, אני רואה בחמאס אנשים שנלחמים כדי להגן על אדמתם ועל עמם".

עוד אמר הנשיא הטורקי כי הוא: "עצוב מההשקפה היוונית, המשותפת למדינות מערביות רבות אחרות, הרואה בחמאס ארגון טרור". מיצוטאקיס חדל את הדיון והשיב לארדואן: "בוא נסכים שאנחנו לא מסכימים על חמאס".