אדם אחד נהרג ולפחות 71 נפצעו על סיפון מטוס סינגפור איירליינס שנתקל במערבולת חזקה בטיסה מלונדון לסינגפור הבוקר (שלישי). לפי הדיווחים, המטוס, מסוג בואינג 777-300ER, הסיט את מסלולו ונחת נחיתת חירום בנמל תעופה בבנגקוק בצהריים, כשעליו 211 נוסעים ו-18 אנשי צוות, ביניהם נוסע אחד ישראלי. לפי דיווחים ראשוניים הנוסע הישראלי נפצע, אך טרם ידוע שמו ומצבו. 

גורמים בממשלה נגד קרעי: "החרמת הציוד של סוכנות הידיעות AP - טעות קשה"  
מדינה ראשונה באירופה מאיימת: "אם יהיה צו מעצר, נהיה מחוייבים לעצור את נתניהו וגלנט"

ההרוג הוא ג'ופרי ראלף קיטצ'ן (Geoffrey Ralph Kitchen), בריטי בן 73. חלק מהפצועים אושפזו בבית החולים וחלקם קיבלו טיפול רפואי מחוץ לנמל התעופה, כך אמר מנכ"ל נמל התעופה הבינלאומי סוברנבומי בבנגקוק, קיטיפונג קיטיקאצ'ורן. בית החולים מסר בעדכון כי לפחות 71 בני אדם נפצעו, כולל אזרחים ממלזיה, בריטניה, ניו זילנד, ספרד, ארצות הברית ואירלנד. עוד נמסר כי שישה בני אדם נפצעו באורח קשה. מוקדם יותר, קיטיקאצ'ורן אמר כי שבעה בני אדם נפצעו באורח אנוש. 

לפי אתר מעקב התעופה  FlightRadar24 הסערה בטיסה התרחשב מעל מיאנמר. לפי הדיווח של חברת התעופה המטוס נתקל במערבולת קיצונית ופתאומית לאחר, כעשר שעות לאחר ההמראה, שהוא טס בגובה 37 אלף רגל מעל מיאנמר. אז הכריז הטייס על מצב חירום והסיט את מסלול המטוס לבנגקוק. לפי הניתור של  FlightRadar24 ניתן לזהות כי המטוס צלל בפתאומיות ובמהירות כמה מאות מטרים ואז הצליח להתרומם שוב ולהתמקם בגובה התעופה המצופה ממנו. השיבוש עצמו נמשך כ-90 שניות בלבד, אך כאמור, גרם לנזק לנוסעים ולמטוס. 

המטוס שנפגע, סינגפור איירליינס (צילום: רויטרס)
המטוס שנפגע, סינגפור איירליינס (צילום: רויטרס)

נשיא סינגפור, תארמן שאנמוגרתנאם, פרסם הצהרה בחשבונות המדיה החברתית שלו בה הביע "תנחומים למשפחה וליקיריו של המנוח". עוד הוסיף הנשיא: ""אין לנו את הפרטים של הנפגעים, אבל יודעים שמשרדי הממשלה והסוכנויות, כמו גם SIA, עושים את מירב המאמצים כדי לתמוך בכל המושפעים ועובדים עם הרשויות בבנגקוק". שר התחבורה של סינגפור, צ'י הונג טאט, פרסם אף הוא הצהרה ברשתות החברתיות, בה כתב כי הוא "עצוב מאוד ללמוד על התקרית".