פחות מחודש לפני שהאיחוד האירופי יוצא לקלפי לבחירת פרלמנט חדש, בשיתוף עם נציגות המדינה החופשית של בוואריה באיחוד האירופי, ארגנה ועידת רבני אירופה (CER) אירוע שכותרתו "האם יש עתיד יהודי באירופה?". הדיונים התמקדו בשאלה מה חסר כדי להגן על יהודים ברחבי אירופה ממספר התקיפות העולה, גם באינטרנט אבל גם מחוצה לו.

האירוע נערך במטה הנציגות בבוואריה, ואסף למעלה מ־130 בעלי עניין בכירים באיחוד, וכן בהשתתפות נציגים בכירים מהנציבות האירופית, ממשלת צרפת, הרשויות בבוואריה, מנהיגים יהודים ומנהיגים דתיים אחרים. הדיונים התרכזו סביב הנושאים המרכזיים שהודגשו במניפסט לחיים יהודיים באירופה.

המניפסט המליץ להילחם באנטישמיות על ידי הגברת החקיקה נגד שנאה פיזית ומקוונת, שיפור המימון למשאבים חינוכיים, הגברת האבטחה של בתי הכנסת, שיפור שיתוף הפעולה עם המשטרה וקהילות מקומיות כדי להקים מערכות אבטחה אפקטיביות, וקריאה לדיאלוג בין־דתי כדי לקדם שיטות דת מתונות, וכן אינטגרציה ואזרחות חיובית כדי להתמודד עם ניצול לרעה של דת, קיצוניות וטרור.

המניפסט מפרסם קריאה לפעולה לממשלות המדינות החברות באיחוד האירופי ולמוסדות האיחוד האירופי להילחם בעלייה באנטישמיות ולהגן על שיטות דת יהודיות. במהלך האירוע, השרה הצרפתית אורורה ברגה, המשמשת כנציגת המשרד לשוויון מגדרי ולמאבק באפליה בממשלת צרפת, נתנה הצהרת וידיאו עם מידע על הפעולות שננקטו במדינתה נגד אנטישמיות, קיצוניות דתית ודיבורי שטנה.

"אנו מנהלים קרב נחוש ובלתי פוסק נגד האנטישמיות על כל צורותיה, כולל צורות מחודשות. הקרב הזה הוא לאומי, הוא אירופי, הוא חייב להיות בינלאומי", היא אמרה.