נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, שיתמודד שוב ראש בראש מול הנשיא ג'ו ביידן, נאם אתמול (שבת) בכנס המפלגה הליברטריאנית בוושינגטון, וזכה לקריאות בוז כשביקש את תמיכת הדלגטים במועמדתו לנשיאות.

האג'נדה הליברטריאנית כוללת בעיקרה התנגדות לכל מעורבות של הממשל בחיי הפרט (בישראל היא מזוהה בעיקר עם פורום "קהלת") ומדיניות ימין כלכלי מרחיקת לכת. מארגני הכנס הפצירו בפני הקהל שהגיע למקום שלא למחות בזמן נאום הנשיא לשעבר, אך כמי שאינם מאמינים במעורבות שלטונית - הם דאגו שטראמפ ישמע את דעתם. כמה מהם אף נשאו שלטי מחאה נגדו בה כינו אותו בקללה הכי חמורה באוצר המילים הליברטריאני - "סוציאליסט".

קריאות הבוז הרמות, שהדהדו גם בסוף דבריו, לא היו ההפרעות היחידות לנאומו של טראמפ, ובאופן מפתיע – כמה נוכחים בקהל שלפו תרנגולות גומי, נופפו בהן וצפצפו בצפצפה. מקור המחאה המשונה הוא בקמפיין של המתמודד העצמאי רוברט פ' קנדי, שנאם על במת הכנס ביום שישי.

קנדי מאתגר מזה תקופה את הנשיא לשעבר לקיים עימו עימות – אך טראמפ פסל את ההצעה. תומכיו של קנדי חילקו לקהל את הצעצוע הצפצפני במטרה להעביר לטראמפ את המסר שהוא פחדן. בטרם הנאום, הצליחו המאבטחים במקום לאתר ולהחרים חלק מתרנגולות הגומי, אך כמה מהנוכחים הצליחו להבריח לאולם את הצעצוע – והביעו את מחאתם בדרך יצירתית.

לקול קריאות הבוז סוערות, טראמפ הבטיח מספר הבטחות גדולות לליברטריאנים שנכחו באולם, אולם גם התגרה במפלגה שנוהגת לגרוף בדרך כלל כאחוז עד שלושה אחוזים מהקולות במירוץ לנשיאות, ואמר שהם צריכים להצביע לו אם ברצונם לנצח.  "אולי אתם לא רוצים לנצח. תמשיכו לקבל את שלושת האחוזים שלכם כל ארבע שנים", אמר.