סנטיאגו אבסקל, מנהיג מפלגת ווקס הספרדית נחת אמש (שלישי) בישראל ונפגש עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ועם שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי

"השר הממונה על הטרלול": ישראל כ"ץ מוצג בתור "טרול" בעיתון הבריטי
חיזבאללה מבין את המסר: הטיסה החריגה לארה"ב והקומנדו שיעלה לצפון

במהלך הפגישה קרא ״לא לפרסים לטרור, לא למדינה פלסטינית״, והביע תמיכה בלתי מסויגת במשימות העל שלה: חיסול ארגון הטרור חמאס והשבת החטופים הביתה.

סנטיאגו אבסקל, עמיחי שיקלי והחיילים  (צילום: Veo Israel)
סנטיאגו אבסקל, עמיחי שיקלי והחיילים (צילום: Veo Israel)

היום סייר אבסקל בעיר דוד ובכנסיית דורמיציון יחד עם השר שיקלי ואמר: ״היום בירושלים אני מבין יותר מתמיד את זיקתו של עם ישראל לירושלים. הצהרתו של רה״מ ספרד סנצ׳ס להכרה במדינה פלסטינית מנותקת מהמציאות, וככלל, ממשלתו מנותקת מהציבור הספרדי שמאוד אוהב את ישראל, והוא פועל מתוך צרכים פוליטיים אישיים. כל החלטה שיקבל שתפגע בעם ישראל - תבוטל על ידי״, והוסיף, ״אנו מתמודדים בספרד עם דבר דומה - כל מיני קבוצות שטוענות לריבונות על בסיס כלום ושום דבר״.

עמיחי שיקלי וסנטיאגו אבסקל (צילום: Veo Israel)
עמיחי שיקלי וסנטיאגו אבסקל (צילום: Veo Israel)

דבריו של אבסקל נאמרו לאור דבריו האחרונים של ראש הממשלה הספרדי סנצ'ס שהתבטא בחריפות נגד ישראל והכיר בה כמדינה פלסטינית, מה שהביא את שר החוץ ישראל כ"ץ להשיב לו: "אתה שותף להסתה לרצח העם היהודי".

השר שיקלי שהוביל את הסיור אמר: ״אנחנו מודים לסנטיאגו אבסקל ולמפלגת ווקס על תמיכתם בישראל, במאבקה בטרור הג׳יהאדיסטי וכן על מחויבותם לעובדות ההיסטוריות הפשוטות: ירושלים הייתה ותהיה בירת הנצח של ישראל״.