בבית הקהילה היהודית בליאון שבצרפת נפתח השבוע כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה. התכנסו עשרות הרבנים הראשים ראשי אבות בתי הדין ודיינים ממרבית מדינות אירופה בראשות נשיא הועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט ויו"ר הועדה המתמדת אב"ד לונדון הגאון רבי מנחם געללעי כדי לדון במכלול העניינים המעסיקים את קהילות היהודיות באירופה.

הרב פנחס גולדשמידט  אמר בפתיחת המושב כי "המדינות החברות באיחוד האירופי צריכות לדבר פחות ולעשות יותר בכדי להגן על יהודי אירופה". הוא סקר בהרחבה את פעילות הועידה מול מוסדות האיחוד האירופי ומול ממשלות החברות באיחוד והמניפסט שפרסמה הועידה לקראת הבחירות באיחוד הקורא למנהיגי אירופה להתחייב למאבק באנטישמיות במרץ ובנחישות מחודשים.

בשיחה עם מעריב הוסיף הרב גולדשמידט שהועידה עברה בהצלחה רבה והנושאים שעלו על השולחן מיד יתחילו לעבוד ולטפל במה שקשור לעולם היהודי,  הרב הוסיף שחייבים לפעול לחץ על ממשלות שונות להכיר את ממשלת אירן כמחבלים , הם ממנים את הפגנות ברחבי עולם לדעתי אמר הרב למעריב ואנו חייבים להחרים אותם למען ביטחונם של יהודי אירופה 

אחד הנושאים שהוכרז בוועידת רבני אירופה' פתחה ביוזמה מהפכנית בסיוע לרבני קהילות  ברחבי היבשת. הועידה תעניק סל שירותי דת בשווי אלפי יורו לקהילות  באירופה שישתתפו בתוכנית. על פי התוכנית תשגר הועידה רבנים מומחים בתחומי; בדיקת מקוואות, בירור יהדות, ארגון הרצאות ועוד. את הסל 'ירכשו' הקהילות תמורת מנוי קבוע לקבלת שירותים לקהילה באופן שוטף.

מזכ"ל הועידה וראש המחלקה לפיתוח קהילתי הרב אהרון שמואל בסקין הציג את הדו"ח הדו שנתי לועדה המתמדת ולפיו הועידה קיימה ומפעילה באמצעות מטה הועידה במינכן 26 תוכניות, פעילות, קורסים ומפגשים. ובהם; לימודי דיינות. מחזור שלישי של תוכנית העתודה הרבנית. תוכנית לרבניות. תוכנית לבוגרות התוכנית לרבניות. הכשרת בלניות בעברית ובאנגלית. קורס וסמינרים להכשרה בתחום המשפחה והבית היהודי. פיילוט בי"ס לילדי רבנים. קורסי כשרות בעברית, אנגלית ורוסית. קורס חברא קדישא. השתתפות בחידון התנ"ך בגרמניה. 
כמו כן קיימה הועידה תוכנית לבוגרי העתודה הרבנית.

קורס מסדרי חופה וקידושין. קורס גישור, סדנת אימון - התחדשות לרבנים. סמינר הכשרה ל'שגרירים' במסגרת תוכנית שגרירי היהדות. ערב לימוד לקראת חג שבועות וזמינות עשרות שיעורי תורה הגות ומחשבה לקהילות. הכשרת שדכניות ומערכת שידוכים אירופאית.  בשיחה עם מעריב הרב בסקין שיתף על כמה דברים שעומדים על סדר היום אנו חייבים להעצים הרבנים ללמד אותם מנהיגות לרוב הרבנים משתתפים באינטואיציה בכדי לגדול צריך לחבר עם מכללות לניהול וללמד הרבנים מנהיגות 

הרב מרדכי זולט בלה הרב הראשי הצבאי בגרמניה שיתף למעריב היחידה שאין שנאה כלפי ישראל בגרמניה בעיני זה הצבא , החיילים והקצינים מבינים בגלל משמעת צבאי מה שישראל עובר   ותומכים בישראל אבל בכל זאת יש הרבה אתגרים ופעולות שחייבים לעשות בכדי לתת
עזרה לחיילים יהודים שיש עליה חדה בחיילים יהודים בצבא הגרמני,  באתי לכאן לדון בעבודתנו בכדי לעזור ולקדם יהודים בגרמניה 

כמו כן רבו של פרנקפורט הרב אביחי אפל אמר ל"מעריב": "הקהילה מאוד פעילה, את זה אנו רואים בעבודה השותפות יש לנו אתגרים בנושא חינוך אנשים , התבוללות וגם בזמן האחרון אנטישמיות למרות שהעירייה אסרו הפגנות אנו רואים בעיות בכל עבר עד כדי כך שחברי קהילה במשבר אמון אחד מחשובי הקהילה  פרופסור סולומון קורן אמר  להרב אפל- פעם היינו בטוח בפרנקפורט הפעם אנו שצריך להזהר וכל כך נכון,  על ידי שאני  באתי לכנס אני מקבל הכוח ותמיכה לעשות העבודה שלי ולהמשיך לפעול למען יהודי פרנקפורט וגרמניה בכללי". 

הרב יוסף דוויק הרב הראשי הספרדי בלונדון  אמר למעריב אתגרים שלנו זה  לחבר עם הנוער , לקחת את העולם המודרני אבל גם לשמור על המסורת חשוב לחבר עם רבנים ולקבל כלים לעזור ועידת רבינו אירופה זה כח להעצים  וביחד אפשר ולהלחם בדברים כמו אנטישמיות ובעיות שונות בעולם היהודי.  

הדיין מנחם גלאי, יו"ר הוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה, הוסיף בשיחה עם "מעריב": "תפקיד הוועידה חשוב, הוא מביא לרבנות מקום לעלות את הסוגיות שעל הפרק, ולדון ביחד איך אנו ממשיכים עם המסורת היהודית ברמה של אתגרים שכיום עומדים. בין אם מדובר בבעיות אנטישמיות או האיסור במקומות על שחיטה או ברית מילה, ביחד אנו כוח שיכול להעלות לסדר היום את מה שחשוב, ולשנות את החוקים על ידי הסברה למה דברים אלו חשובים לעם ישראל".

אחר הצהריים ביקרו הרבנים במוזיאון היהדות המיוחד השוכן בבית הקהילה בליון. המוזיאון מסביר לתלמידי בתי הספר שאינם בני ברית מהי יהדות ומצוותיה כדי שיכירו את היהדות ויהיו שגרירים של יחס אוהד לקהילות. במוזיאון מבקרים כ 3000 בני נוער בשנה הכולל חדר  VR, שמסביר את שבת.  ראש מטה הנשיא מר גדי גרוניך אמר כי בחודש הקרוב יארח את שר התרבות של באווריה במוזיאון ויפעל בכדי להעתיק מודל דומה במינכן וברחבי אירופה. 

אחד המתנדבות במוזיאון סיפר למעריב שהיא בעצמה לא יהודי והתנדבות בו נותן לה הידע והבנה אם מה שקורה מת מול יהודי עולם וישראל, אני חושב שהדרך שבו אני מסתכל על יהודים וישראלים השתנה מאז שאני מתנדב כאן וחשוב שיבואו בכדי ללמוד מה זה יהודי