טראגי: אדם נהרג אתמול (רביעי) לאחר שנשאב לתוך מנוע מטוס שהיה אמור להמריא מנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם. לפי הדיווחים, האירוע המחריד התרחש בזמן שהמטוס של חברת התעופה KLM מדגם Cityhopper Embraer E190 התנתק מהשרוול לקראת טיסה לבילונד שבדנמרק. זהותו של הקורבן טרם פורסמה, ולא ברור אם מדובר בנוסע או באיש צוות הקרקע.

חקירת האירוע המחריד נמשכת, אך עדיין לא ברור האם אותו אדם שנשאב למנוע המטוס היה גבר או אישה. המשטרה הצבאית ההולנדית הודיעה במסיבת עיתונאים כי טרם זיהתה את מינו של הנפגע. כמו כן, מוקדם מדי לקבוע כיצד התרחש האירוע.

מטוס KLM (צילום: יח''צ KLM)
מטוס KLM (צילום: יח''צ KLM)

עדים סיפרו לעיתון De Telegraaf כי שמעו רעש מחריד וראו עשן יוצא מהמטוס. לדברי אחד מהם, "אנשים רבים ראו את מה שקרה". על פי הדיווחים, מספר כלי תקשורת הולנדיים מעריכים שהקורבן היה עובד קרקע שהיה מעורב בתהליך ה"פושבק" - הנסיגה של המטוס לאחור לפני ההמראה.

הרשויות טרם אישרו האם מדובר בנוסע, עובד, או אדם אחר שנמצא על המסלול. מקור בעיתון AD ציין: "לאחר שהמטוס נסוג לאחור לקראת ההמראה, מישהו נשאב למנוע. לא היה זה מתלמד ולא עובד קבוע".

חלק מהנוסעים היו עדים לתקרית, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
חלק מהנוסעים היו עדים לתקרית, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

דובר לשכת העבודה בהולנד, ירון טוט, אמר: "אם מדובר בתאונה תעשייתית, נפתח בחקירה פלילית". למעלה מ-80 נוסעים הורדו מהמטוס ונחקרו על ידי המשטרה הצבאית, מאחר וחלקם היו עדים ישירים לאירוע ומוגדרים כ"עדי מפתח".

המשטרה הציעה תמיכה פסיכולוגית לנוסעים שחוו טראומה אפשרית. טיסה חלופית אורגנה אמש והמריאה בשעה 20:30 לערך, ונחתה בעיר בילונד שבדנמרק בסביבות השעה 21:30.