בית משפט בעיר סיודאד ריאל שבמרכז ספרד, זיכה גבר צועני בן 20 לאחר שאנס ילדה בת 12 והשאיר אותה בהריון עם תאומים. בית המשפט קיבל את הטענה שהיחסים המיניים ביניהם "היו חלק ממנהגי התרבות הצוענית", וזאת למרות שגיל ההסכמה בספרד הוא 16, כך דיווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

השופטים קבעו שהקשר המיני בין התוקף לקורבן היה "בהסכמה במסגרת מערכת יחסים רומנטית" והוסיפו שהשניים היו "קרובים בגיל ובבגרות". התביעה דרשה לגזור על האיש עונש של 11 שנות מאסר, אך בסופו של דבר הוא זוכה.

בית משפט, אילוסטרציה (צילום: pexels)
בית משפט, אילוסטרציה (צילום: pexels)

עוד דווח ב"דיילי מייל" כי זוהי לא הפעם הראשונה שבית משפט בספרד מתחשב ב"מנהגים תרבותיים" של האוכלוסייה הצוענית בטיפול במקרי תקיפה מינית של קטינים. יממה קודם לכן, בית המשפט המחוזי בלאון הפחית את עונשו של גבר צועני שהכניס קטינה להריון שלוש פעמים בטענה ש"בתרבות הצוענית מתרחשים איחודים זוגיים בגילים מוקדמים".

פסיקות אלו זכו לגינוי חריף מצד ארגוני זכויות אדם וארגונים נגד גזענות, שטענו כי הן מקדמות "תדמית שלילית" של הקהילה הצוענית ומציגות מנהגים שאינם קיימים כדי להצדיק התעללות וניצול מיני של קטינות. מנגד, ארגונים המייצגים את הקהילה הצוענית טענו שהפסיקות אינן משקפות את המציאות העכשווית בקהילתם.