גורמים רשמיים הביאו צו האוסר על מכירת אלכוהול לאחר השעה 21:30 באיביזה, מחוז המסיבות הנודע בספרד, אך כתבת של עיתון ה"Mirror" שהצליחה לרכוש 18 בקבוקי אלכוהול משש חנויות שונות אחרי השעה 23:00, חשפה כי הצווים והאיסורים לא חזקים מספיק וכי תרבות הבילויים באי ההולל נותרה על כנה.

האימפריה המוסלמית שהודיעה: מוכנים לקחת חלק מהשליטה ברצועת עזה
הסטנדאפיסט הותקף בטענות לאנטישמיות, ואני הרעתי לו - זו הסיבה

על פי החוקים החדשים שיצאו ברחבי האי נאסר על חנויות בסן אנטוניו, יד חם על האי, למכור אלכוהול החל מהשעה 21:30. העוברים על החוק יכולים להיקנס עד סכום של 1,300 פאונד. כתבת העיתון, שכאמור, הצליחה לעבור על החוק, הספיקה לקנות מסופרמרקט אחד בלבד בקבוקי ג'ין, טוניק וברנדי ובשאר חנויות אחרות וודקה סמירנוף, שנאפס, קוקטיילים ועוד. על פי גילוייה, תיירים המבלים במקום יכולים לצרוך אלכוהול בברים ובמסעדות אחרי השעה 21:30, האסורה בחוק. 

תיירת חוזרת מלונדון טענה כי "אף אחד לא מקשיב" ושיתפה כי היא וחברותיה הסתובבו באופן חופשי ברחובות סן אנטוניו כשפחיות בירה סטלה בידיהן. "ראיתי בנות מבריחות אלכוהול בשיער שלהן ומכניסות אותו לעטיפות טמפון כשהן אוטמות אותן עם דבק ריסים. אין דבר העומד בפני הרצון", סיכמה אותה תיירת. 

איביזה. 4 שעות ואתם שם (צילום: יח''צ)
איביזה. 4 שעות ואתם שם (צילום: יח''צ)

נופש בריטי אחר אמר בביטחון: "או שאנשים פשוט יקנו אלכוהול מוקדם יותר באותו היום או שהם ימצאו דרך להבריח אותו פנימה, איסור לא ירתיע אף אחד". זוג נופשות אחרות גם הן הגיבו בביטול ואמרו: "יש כל כך הרבה ברים זמינים, כך שאנחנו לא חושבות שחוק החנויות החדש יעשה את ההבדל".

"אני חושבת שאנחנו צריכים לעמוד לצד האנשים המקומיים כאן. כולם צריכים עבודה, וכל מה שהחוק המטופש הזה הולך לעשות זה להוציא את האנשים המקומיים מחוץ לעבודתם. זה לא משנה מה החוקים, אם אנשים רוצים לשתות הם ימצאו דרך. אנחנו מביאים הרבה הכנסות לעסקים מקומיים, אז אני לא רואה שום חוקים שפועלים לפיהם", אמרה התיירת סטיוארט לינלי

גורמים רשמיים אומרים שהתקנות האוסרות על אלכוהול יהיו בתוקף לפחות עד דצמבר 2027. עם זאת, נופשים אלכוהוליים הם רק אחת מהבעיות של האי. כתבת העיתון סיפרה כי במהלך טיול של חמש דקות במורד הרצועה, הציעו לה מספר פעמים מנות של קוקאין ומריחואנה - סוגיה נפרדת שלה עדיין האכיפה לא הגיעה.