כלי התקשורת הלבנוני, אל נאשרה, מציין היום (ראשון) מספר גורמים לסיום המלחמה, כאשר החשוב שבהם הוא שממשלת ישראל הבטיחה לממשל האמריקני עוד בתחילת השנה, שהיא תאלץ לסיים את פעולותיה הצבאיות ברצועת עזה עד סוף חודש יוני.

המדינה הזעירה באירופה לטובתנו: צפו בנאום הפרו-ישראלי בפרלמנט
עסק מחורבן: צפון קוריאה ממשיכה לתקוף באמצעות בלוני אשפה

עוד ממשיך הדיווח וטוען כי הממשל האמריקני לא רואה עוד טעם בהמשך המבצע הצבאי ברפיח, כל זאת על רקע הלחץ הבינלאומי הגובר לסיום המלחמה. בדיווח נוסף על החזית הצפונית במלחמה, בעיתון הלבנוני כותבים היום כי כחלק מהעימותים בין חיזבאללה לצה״ל מוכנים כלי נשק ומזל״טים חדישים.

כלי התקשורת דיווח כי חיזבאללה פתח במסע לגיוס תרומות תחת הכותרת ״פרוייקט במחיר טיל״, בעוד ישראל ממשיכה במדיניות ההתנקשויות המדוייקות שלה. על פי העיתון הלבנוני, הכוננות הישראלית באזור נמצאת בשיאה שניכרת בביקורם של הנשיא יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו בביקוריהם סמוך לגבול הצפוני בימים האחרונים (מטולה ובבסיס אגף המודיעין הצפוני בהתאמה).

הנשיא הרצוג במטולה (צילום: מעיין טואף, לע''מ)
הנשיא הרצוג במטולה (צילום: מעיין טואף, לע''מ)

נסראללה הצהיר כי כל עוד ״התוקפנות נגד עזה״ תימשך, החזית הלבנונית תישאר פעילה ותתמוך בזכויות הפלסטינים. מסע התרומות שפתח חיזבאללה מעלה סימני שאלה רבים באשר לזמן המשוערך למלחמה בצפון מול ישראל וגם האם ארגון הטרור מוכן למערכה כזו מבחינה לוגיסטית ומבחינת כוח אדם בעוד התומכים בארגון טוענים כי זהו אקט התגייסות של כלל האזרחים ושיתופם.

כל אלו משקפים את הלך הרוח בשכנה מצפון - מתנגדי חיזבאללה מיהרו לפרש את הצעד כחולשה וחוסר יכולתה לסגת או לפעול בכל הקשור למערכה מול ישראל במיוחד על רקע הירידה במימון האיראני לאור המשבר הכלכלי שהיא חווה ומנגד, התומכים מכחישים טיעונים אלו ואומרים כי הקמפיין האחרון בעל מטרות ״מוסריות״ המגשים את רצונותיהם של רבים שמעוניינים להיות חלק מהמאבק הזה ורחוק ״מהפרשנות המוגזמת״ של מתנגדיו.